Druhy zákazníků

7. září 2014 v 17:41 | Lúthien Tinúviel |  Myslím

Protože už 10 měsíců pracuji v obchodě s puzzlemi a stolními hrami, trošku jsme poznala, jací umí být nejrůznější zákazníci. Naštěstí mám jen málo špatných zkušeností, většinou se lidé chovají slušně a normálně. Proto berte tenhle článek s nadsázkou, píšu ho hlavně pro pobavení. Jací zákazníci tedy podle mě existují?

1. Ignorující zákazníci
To jsou ti lidé, na které se vesele usměju, pozdravím je a oni se ani neobtěžují odpovědět. Projdou obchodem jako duchové a zase rychle bez pozdravu zmizí. Člověk si pak připadá, že by v tom obchodě vůbec nemusel být. K dokonalosti to dotahují zákazníci, kteří přijdou se sluchátky v uších nebo ti, kteří si celou dobu telefonují.

2. Nepřátelští zákazníci
Z těhle lidí mám docela strach, někdy umí být vážně děsiví. Na někoho se usmějete, zdvořile pozdravíte a dostane se vám vražedného pohledu a ledově chladného "dobrý den", což by se dalo volně přeložit jako "nech mě být a nemluv na mě, nebo ti ustřelím hlavu". Když se zeptám, jestli můžu s něčím pomoct, buď se mi dostane strohého "ne!" nebo rovnou ignorace. Samozřejmě se stane, že zákazník vezme nějakou hru do ruky a začne ji zkoumat. V tom případě k němu přijdu a zeptám se, jestli hru zná nebo o ní začnu mluvit. Už se mi taky stalo, že někdo hru položil a naštvaně odešel nebo mi dal značně agresivně najevo, že nechce nic slyšet. Jo, někteří zákazníci prostě dávají člověku najevo, že by se měl stydět, že v tom krámě vůbec je.


3. Nerozhodní zákazníci
S těmi je docela legrace. Prohlížejí si puzzle třeba půl hodiny nebo hodinu, vybírají, nedokáží se rozhodnout, radí se s partnerem nebo někomu volají, někdy se dokonce ptají mě, co bych vybrala. Někdy se stane, že po nekonečně dlouhém vybírání nakonec odejdou s prázdnou. A samozřejmě nejběžnější hláška je "musím se zeptat manželky".

4. Nespokojení zákazníci
Občas se vyskytne někdo, kdo si začne stěžovat, třeba na to, že nemáte v obchodě zrovna ty jedny puzzle, které si vybrali a začnou vám radit, jakým způsobem by měl obchod fungovat. Mají spoustu skvělých nápadů, co by na obchodě vylepšili. To je sice fajn, ale já s tím těžko něco udělám, to by museli jít rovnou za šéfem. Můžu tak jen přikyvovat a radši mlčet. Samostatná kapitola jsou pak zákazníci reklamující zboží. Ve většině případů jsou fajn a bez problémů, ale už jsem taky zažila, jak nás jeden pán pořádně seřval za to, že měl jednu poškozenou kartu v balíčku pokerových karet. Odmítal odejít bez nových karet nebo vrácení peněz a nakonec si to opravdu vydupal. Musím říct, že z něj šel strach...

5. Upovídaní zákazníci
Tihle lidé bývají fajn, aspoň si mám konečně s kým povídat. Co na tom, že se kromě informací, co by chtěli za hru dozvíte i vše o příbuzenstvu až do pátého kolene. Nejhorší ale je, když těmhle zákazníkům ukážete celý krám, o všem jim povíte a oni nakonec odejdou s tím, že se možná vrátí...

6. Příliš zdvořilí zákazníci
Když sedím několik hodin v prázdném krámu a nikde nikdo, nic vás tak nepotěší, jako zákazník, který vejde do obchodu a hned na vás křičí: "Jen seďte, to je dobrý, já se jen podívám! Nenechte se rušit!" Sakra, já se ale chci nechat rušit! :D Tohle mě vždycky dostane.

7. Procházející zákazníci
To jsou ti, kvůli kterým seskočím ze židle a už se chystám k pozdravu, ale oni rychle utečou a zmizí, než se vůbec stihnu nadechnout. Občas je to otrava, když musím zase šplhat nahoru na hrozně vysokou židli, co tu máme :D

A samozřejmě že co se týče prodeje, Murphyho zákony tu platí na sto procent. Jakmile nemáte v obchodě nějakou věc, která tu ležela věky a nikdo jí nechtěl, přijde za den deset zákazníků a ptají se po ní. Stejně tak to funguje, když sežene zboží, které všichni chtějí. Jakmile ho vystavíte do polic, už se po něm nikdo neptá. A pokud máte všechny puzzle z jedné kolekce, ale zrovna jedny chybí, buďte si jistí, že se objeví zákazník, který bude chtít právě ty chybějící.

Pro pobavení se můžete podívat na tohle video, kde své zkušenosti s prodáváním sděluje moje oblíbená "youtuberka" Emma Blackerry.


A co vy? Jaké máte zkušenosti se zákazníky nebo prodavači? Zažili jste nějakou šílenou situaci při nakupování?





 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Em s tečkou Em s tečkou | Web | 7. září 2014 v 18:05 | Reagovat

bohuzel musim rict, ze jsem kombinaci 1,2 a 7. Chapu, ze se prodavaci musi ptat, zda clovek nechce s necim pomoct, ale mne to jednoduse desne leze na nervy, az budu potrebovat pomoc, ozvu se sam. Takze na tento dotaz v 9 pripadech z 10 odpovidam "ne, dekuju" a doufam, ze si me prodavac prestane vsimat. Bud to udela a ja jsem rad, nebo mi stoji neustal za zadkem a hlida, abych neco necmajzl a nebo me zcela ignoruje a zacne mi neco vykladat... v prvnim pripade mozna neco koupim, v dalsich dvou bohuzel z obchodu odchazim asap. Nejhorsi jsou ovsem butiky, ve kterych je uplne prazdno, az na 3 prodavacky pripravene vystartovat hned, jakmile clovek vejde. Tem se vyhybam obloukem.

2 Mike Mike | Web | 7. září 2014 v 18:07 | Reagovat

Nojo, to si dokážu představit, já bych se asi řadil mezi ty nerozhodné zákazníky. Ono je všeho nepřeberné množství a vybrat si z těch různých variant, to by jednoho kleplo. Navíc je tu i finanční stránka věci. Kdybych měl koupit všechno co se mi líbí, tak by se možná prodávající nenudil a měl by tržbu, ale já bych byl na mizině. Takže je důležité všechno dobře zvážit. :-D

3 Lillen A. Blake Lillen A. Blake | Web | 7. září 2014 v 18:12 | Reagovat

Mazec :D

Já teda někdy, když jdu do obchodu, se chci jen v klidu porozhlédnout, takže nechci být rušena, ale milou pomoc bych nikdy neodmítla... :D
"Musím se zeptat manželky" - To mě pobavilo, i ta vysoká židle.

Snad těch "nepříjemných" zákazníků budeš mít co nejmíň. :)

4 Luthien Luthien | Web | 7. září 2014 v 18:15 | Reagovat

[1]: No jo, taky nemám ráda, když mě někdo otravuje, zvlášť v obchodě s oblečením, tam je to nepříjemné. JEnže tady v obchodě mám přes 500 her od dětských až po erotické, takže si myslím, že je pomoc prodavačky dost prospěšná. Když už lidi něco chtějí, často to ani nenajdou a když nevědí přesně, tak se v tom těžko vyznají.

5 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 7. září 2014 v 18:18 | Reagovat

Šťouravý zákazník:
"Jak se vlastně skloňuje slovo "puzzle"?
"Neměl by to být krámek s puzzlaty?"

6 Rogue Rogue | Web | 7. září 2014 v 19:19 | Reagovat

Super článek, hodně podobný "žebříček" jsem dala dohromady během svojí brigády, kdy jsem prodávala noviny a taky jsem si během několika dní otipovala lidi a už jsem si myslela své, ti kteří hází ignor, anebo jsou nepříjemní jen se na ně člověk dovolí podívat umí vážně zkazit den :-(
A kam bych se zařadila ve tvém žebříčku, to opravdu netuším, asi jsem od každého trochu, anebo záleží na tom co kupuju. Většinou si stává, že když si vím sama rady (vím přesně co a proč potřebuju koupit), tak je prodavčka přeochotná a nabízí a ukazuje a vyprávní - a vím, že to myslí dobře, ale mě to v danou chvíli celkem zdržuje i obtěžuje... :D Naopak, když tápu a pomocnou ruku personálu bych potřebovala, tak natrefím na protivnou prodavačku, kterou obtěžuje, že vůbec dýchám vzduch a chci si něco koupit... :D

7 Hanyuu Hanyuu | Web | 7. září 2014 v 19:21 | Reagovat

Musím přiznat, že já jsem jeden z těch zákazníků, kterému vadí, když mu hned prodavačka stojí za zadkem a snaží se pomoct. Chápu, že je to myšlené třeba dobře, ale když budu potřebovat, řeknu si.
Zase ale když ti někdo řekne, aby ses neobtěžovala a nevstávala kvůli němu nebo tak, může to být i tím, že strašně moc prodavaček dává hrozně najevo, že je všichni serou. Netvrdím, že je to tvůj případ, jen někdo si třeba nemusí být jistý, jestli nevleze někam, kde prodavačka bude ještě nasraná, že má zákazníka. :D

8 Lawiane Lawiane | Web | 7. září 2014 v 22:34 | Reagovat

Takhle jsem před pár lety rozebírala lidi, kterým nabízíš letáčky. Taky jich je několik skupin. Nejhorší jsou ty, co se "děsně nenápadně" dívají celou dobu opačným směrem. :D

9 Kika Kika | E-mail | Web | 8. září 2014 v 21:49 | Reagovat

:D vystižné! Při studiu jsem 3 roky pracovala v obchodě a ještě bych dala kategorii zákazníci, kteří si moc vymýšlí a speciální druh - vánoční zákazníci :D měly jsme s kolegyňkama takovou nástěnou tabulu, kam jsme psali neuvěřitelné dotazy zákazníků, které by snad ani Zdeněk Troška nevymyslel :-)

10 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 9. září 2014 v 17:41 | Reagovat

Já sedím do všech typů, to s hanbou přiznávám. Je to podle momentální nálady. Někdy se prodavačky dozví i to, komu například kupuji dárek na narozeniny, a jindy ze mě pořádně nevypáčí ani to, co potřebuji. Nejhorší pro mě je, když vlastně ani nevím, co přesně chci :-)
Jinak, v obchodě si jistě musíš užít spoustu legrace. Nejvíce mě rozesmál odstavec o Murphyho zákonech schválnosti. No, už to tak nejspíš bývá...

11 •Pet!nka• •Pet!nka• | Web | 9. září 2014 v 20:22 | Reagovat

To je tedy vážně dobrý :D docela jsi mě pobavila :D

12 Zkušený ďábel Zkušený ďábel | Web | 10. září 2014 v 18:43 | Reagovat

V řeznictví:
Máte zmrzlý držky?
Ne, my si tu topíme.

13 Vendy Vendy | Web | 17. září 2014 v 11:46 | Reagovat

Některé věci jsou mi moc dobře známy! A některé věci dělám také - třeba to, že přijdu, prohlédnu a bez nákupu se zdekuju. Ale to je spíš problém, že nemám peníze. Takže v poslední době už do podobných obchodů chodím minimálně, a to dokonce i knihkupectví a antikvariáty, které jsem prolézala dost často, teď do nich ani nevlezu. Proč taky, akorát se naštvu... :-D Ale Knižní klub jednou za tří měsíce dám.

[12]: Dobrej fór :-D  :-D

14 Fantaghira Fantaghira | Web | 19. září 2014 v 10:37 | Reagovat

Já přes léto prodávám vstupenky do zoo. To, že lidi nepozdraví je naprosto normální. Taky nepoděkují. Taky neví, co vlastně chtějí. Nedokážou říct, kolik jich jde. Ve chvíli, kdy jim to prodám si uvědomí, že jich je vlastně úplně jiný počet, než mi nadiktovali. Zásadně nečtou žádné cedulky (jako ten velký nápis "Platbu kartou hlaste předem.").
Myslím si, že jsi na tom ještě dobře. Je tedy pravda, že občas jde do zoo i někdo příjemný a milý, kdo pozdraví, poděkuje, dokonce mi třeba i nechá dýško. Ale takových je minimum. Většinou jsem z nich tak překvapená, že když mi popřejou, abych měla hezký den, ani jim nezvládnu odpovědět :-D

15 Vendy Vendy | Web | 26. září 2014 v 20:47 | Reagovat

[5]: Zajímavá otázka. Možná je správně oboje, s puzzle i s puzzlaty. Nebo možná i s puzzlíky? :-D
Luthien, co myslíš? :-)

16 Lúthien Lúthien | Web | 27. září 2014 v 6:31 | Reagovat

[15]:Jelikož se jedná o anglické slovo, je to s českým skloňováním horší, ale řekla bych určitě obchod s puzzlemi. Ale s puzzlíky je taky správně :D

17 Lúthien Lúthien | Web | 27. září 2014 v 6:32 | Reagovat

Teď mě ještě napadl další druh - zákazník turista. Těch je fakt hodně. Ti jen chodí a prohlížejí si zboží jak v galerii a pak utečou.

18 Brepta Brepta | E-mail | Web | 1. října 2014 v 21:13 | Reagovat

Super článek, pobavila jsem se, ale je mi Tě docela líto...

19 Dominique55 Dominique55 | E-mail | Web | 15. října 2014 v 14:01 | Reagovat

Někteří zákazníci závisejí od toho jak se k nim chovají tam kam přijde, nebo zda mají dobrou obsluhu, zda jsou příjemní či ne...

20 Choi Mari Choi Mari | Web | 15. října 2014 v 14:06 | Reagovat

Nenašla jsem se ani v jednom, možná, že bych byla kombinací několika. Ohledně her by mi možná nevadilo, že na mě prodavač mluví, ale jinak to nemám ráda. Já si ráda všechno prohlédnu sama. A zvlášť v Anglii, kde když mluví rychle, tak jim s tím yorkshirským přízvukem není absolutně nic rozumět.

Většinou nakupuji oblečení, boty nebo kosmetiku, ale i třeba u knížek nebo dalších věcí si musím sama projít celý obchod, abych se rozhodla, co koupit. Vůbec nemám ráda, když se mi prodavači věnují jindy než při placení. Samozřejmě se najdou výjimky, jako třeba v jednom obchůdku se stolními hrami, kde prodavač viděl, že se nemůžu rozhodnou a mile pomohl.

21 ANNihilation ANNihilation | Web | 15. října 2014 v 14:16 | Reagovat

Tvůj článek mě fakt pobavil. :D Sama totiž pracuji v obchodě a přesně tyhle vzory zákazníků tam vídám. :D Dělám v hračkářství a máme tam ještě jednu specialitu - občas fungujeme jako dětský koutek - rodiče tam nechají své děti a utíkají nakupovat jinam. :)
Ale dělat v obchodě je prostě sranda, žejo. :D Sice se některým lidem nedá rozumět, ale často tam mimo těchto zmíněným chodí hrozně fajn lidi. :)

22 Víla Víla | Web | 15. října 2014 v 14:19 | Reagovat

Přiznávám, někdy bývám nepřátelská. Ale za to můžou většinou ty prodavačky samy, protože nedávno... Přijdu do obchodu, jdu k plyšákům, koukám koukám, najednou se zjeví prodavačka a co chcu.. tak jsem se zeptala jestli mají Ijáčky. Nemají. Tak jsem se chtěla podívat ještě na jiné věci, abych sehnala tedy aspoň jiný dárek, a prodavačka na mě: "No říkala jsem, že nemáme, tak snad už můžete jít ne?!" To jsem vážně nevěděla jak zareagovat :D

Případně jindy když jsem vybírala stolní hru a byla jsem zadumaná nad tím, co sestřenka má a co ještě ne, když do toho na mě ta prodavačka vyloženě bafla, co chci. Jsem se lekla tak, že jsem na ni vyštěkla: "No ukrást to chci, co jiného.." Jenže paní prodavačka nevypadala, že by pochopila ironii...Navíc jsem tam byla s mamkou a ta se za mě tak styděla, že mi ji až bylo líto. :D

Ale jindy bývám milá, hodná, usměvavá zákaznice, která dělá prodavačkám radost, protože si vždycky něco koupí a má z toho neuvěřitelnou radost, kterou rozdává na všechny strany :D Jen si to musí ty prodavačky zasloužit a nelekat mě :D

23 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 15. října 2014 v 14:55 | Reagovat

Pár lidí tu už napsalo, že jsou nepřátelští také.. No, přidávám se k nim. Hádám, že mě bys viděla jako kombinaci 1, 2 a 3.

Také si myslím, že je lepší, když se zákazník ozve sám, když něco potřebuje a nikoli naopak.

24 Julča Julča | Web | 15. října 2014 v 15:10 | Reagovat

Já úplně nemám ráda, když se mě prodavač hned jde zeptat, jestli chci pomoct a blablabla.. Promiň mi, ale já prostě, když jdu do obchodu, tak ráda zkoumám sama, co bych si vybrala nebo už mám něco obhlídnutýho.. Ale jinak úsměvný článek :)

25 Janča Janča | E-mail | Web | 15. října 2014 v 16:37 | Reagovat

Taky jsem spíš 1 a 2, ale občas když se opravdu nudím, tak bych byla ráda, kdyby si se mnou někdo pokecal i třeba o těch hrách. :D Když jdu ale buď pro něco určitého nebo se jen koukat, tak úplně nesnáším, jak se prodavači vyptávají, co chci, že tamto je dobré a tamto ne apod. Mě to nezajímá, jdu si pro svoji věc, kterou chci určitě a když ne pro tu určitou, tak bych se přece zeptala. :)

26 Stuprava Stuprava | Web | 15. října 2014 v 16:51 | Reagovat

Zdravím,

tak já se tedy pobavila při čtení toho článku. :)

Pracuji v prodejně nábytku, který je spíše laděn do praktické stránky, takže moc lidí ke mně nechodí (přeci jen ty pohovky mají i deset let), nicméně u mě převažují zákazníci ignorující, agresivní ani ne, ale měla jsem na prodejně paní, která přišla s reklamací, a naprosto hrůzostrašný zážitek, to jsem i kolegům z legrace říkala, že požaduji odškodné, protože ta paní mluvila celých 40 minut o jedné stejné věci. Bylo pro ni neuvěřitelné, že jsem celou tu dobu seděla a trpělivě poslouchala každé slovo. I pro mě to bylo neuvěřitelné. Inu, na prodejně se člověk pobaví no... Ale zákazníci, kteří telefonují a přijdou do prodejny, jsou pro mě děsem, přijde mi to velmi neslušné vlézt někam do obchodu a telefonovat, a jen tak namátkou si prohlížet zboží.

Ještě bych dodala, že mám svou speciální skupinu zákazníků - a tou jsou turisté. A to jsou teprve nevychovanci. Z prodejny si dělají odpočívadlo, jednou se mi tady sešla desetičlenná skupina chlápků v oblecích, usadili se mi na pohovkách a debatovali o něčem anglicky. A ještě u toho jedli a pili, no obratem byli vyhozeni. Svinit (pardon) mi nábytek přímo na prodejně, vrchol!

Zase mám ale ráda starší pány, kteří si přijdou ke mně odpočinout na jednu z pohovek. To se i něco hezkého a zajímavého dozvím, a aspoň mi ta dvanáctka rychleji uteče :)

27 Ang Ang | Web | 15. října 2014 v 17:12 | Reagovat

Whoa, další osoba, která zná Emmu! :D
Já se spíš snažím tvářit nenápadně, ať jdu kamkoli... Lidi mě děsí :D

28 Tess Tess | 15. října 2014 v 17:14 | Reagovat

Moc pěkný článek :-) vážně mě pobavil :-D  :-D

29 Slečna K. Slečna K. | E-mail | Web | 15. října 2014 v 17:15 | Reagovat

Já také pracuju v obchodě. Přes dva roky s oblečením a teď s kosmetikou. Lidé jsou všude stejní, i když u kosmetiky je to teď jiné. Zákazníci u nás jsou milí a na pomoc reagují pozitivně, tak jsem ráda :-) Vždycky jsem nesnášela ten typ lidí, co je člověk pozdraví a oni neodpoví. Tak je pozdravíte znovu,protože si myslíte, že vás neslyšeli. Jenže oni vás slyšeli, jen vás prostě ignorují. [:tired:]

30 Dragell Dragell | Web | 15. října 2014 v 19:14 | Reagovat

Já jsem taková kombinace všeho možného - občas jsem duch, který to jde okouknout - jestli prostě něco nezaujme nebo nedošlo, na co čekám, občas se v tom přebírám a nemůžu se rozhodnout, co teda koupit a stojím tam nerozhodně i hodinu s mobilem v ruce. Občas mám povídací náladuv (ale k věci) a jsem naopak ráda, když se mi prodavačka věnuje :) Ale nechápu lidi, co jsou fakt nepříjemní až agresivní :/

31 Dominika Dominika | Web | 15. října 2014 v 19:22 | Reagovat

Páni. Nikdy som sa nato z pohľadu predavačky nepozerala. Ja, ako zákazník ale tiež pridám do ohňa pár vecí :-)

Mne napríklad vadí, pokiaľ okolo mňa poskakuje predavačka hneď čo vojdem do obchodu. Keby s niečím chcem poradiť, tak si ju nájdem, nie? Preto radšej nakupujem vo väčších obchodoch. Veľakrát skrátka len vojdem a už okolo mňa obieha nejaká hyperaktívna pani, ktorá sa ma hneď pýta prečo som prišla, čo hľadám a s čím mi pomôže. Potom na ňu väčšinou s trochu vražedným pohľadom zavrčím "Ďakujem! Len sa pozerám!" a ona zmizne za pultom. Áno. Narážam tým na jednu konkrétnu. Celkovo ma ale vždy poteší, ak tam narazím na nejakú milú usmiatu pani, ktorá mi popraje dobrý deň. A 100 násobne viem oceniť, ak si ju zavolám a ona mi ochotne poradí a povie mi svoj názor. Už som sa párkrát stretla aj s tým, že keď som nejakú predavačku v obchode oslovila o pomoc, pozerala na mňa ako na vyoranú myš, neprítomným hlasom a za žuvania žuvačky mi niečo zamrmlala, alebo ma poslala za niekým iným.

Celkovo vás predavačov/čky obdivujem. Je to nedocenená práca.
A úžasný článok. Zlepšil mi náladu.

32 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 15. října 2014 v 19:48 | Reagovat

A do které skupiny patří zákazníci, co ze sebe nedokážou nervozitou vykoktat, co chtějí? Tedy kam patřím já? :-D Stalo se mi to zrovna v pondělí (ne poprvé a asi ne naposled), objednával jsme si knihu v obchodě a k-k-kokt-t-al to tma ze sebe. :-D  :-?

33 Iris V. Iris V. | E-mail | Web | 15. října 2014 v 19:55 | Reagovat

Tenhle článek se mi moc líbí. :-)
Musím se přiznat, že jsem tak trochu agresivní zákaznice. Ale, pravda, je to spíše případ od případu. Když je někde milá, sympatická prodavačka, klidně se s ní dám do řeči a pak se projevuji spíše jako zákaznice nerozhodná. :-D
Když si tak procházím nákupní centra, ve většině obchodů (hlavně těch s oblečením) prodávají takové mladé namyšlené slečny, které nepozdraví, ani když je na začátku pozdravím já, a to jsem pak nerudná, když na mě začnou takové prodavačky mluvit (většinou mám potřebu trávit v obchodech s hadry hodně času, jelikož si vybírám, hledám velikost, zkouším,...), jelikož vypadám podezřele. :-D
Obecně mi zájem ze strany prodavaček není skoro vůbec příjemný (přemůžu se jen tehdy, když je mi příjemná sama prodavačka, jak už jsem zmiňovala) a proto obdivuji tebe a všechny další vykonavatele tohoto řemesla, že máte trpělivost s takovými náladovými zákazníky, jako jsem já. :-D
Jo a mimochodem, tvůj design mne dostal, je naprosto dokonalý! :-)

34 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 15. října 2014 v 20:33 | Reagovat

Já jsem někdy taky procházející zákazník. Prostě, když je mi venku zima nebo horko, tak si vlezu do nějakého krámu a tam se i půl hodiny bezcílně procházím. A to jediné, co vážně nepotřebuju je to, že se mě prodavačka ptá, jestli nechci s něčím pomoct nebo jestli něco nehledám. Hehe. Ale zvykla jsem si pro tyto účely používat supermarkety.

35 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 15. října 2014 v 20:59 | Reagovat

Asi někdy musím taky zkusit dělat prodavačku ;-) člověk může narazit na zajímavou sortu lidí, jak vidím :-D

36 Nikky Nikky | E-mail | Web | 15. října 2014 v 21:21 | Reagovat

Nakoľko puzzle je cudzie slovo, tak podobne ako v slovenčine by sa ani v češtine skloňovať nemalo :-)[5]:

37 Nikky Nikky | E-mail | Web | 15. října 2014 v 21:22 | Reagovat

Inak super článok, priznám sa, že občas tiež vojdem do obchodu a nechcem veľmi, aby ma predavačka oslovila, lebo som tam vošla neplánovane, teda nie so zámerom niečo kúpiť, ale vždy poviem: Nie, ďakujem. Ale niekedy sa sama pýtam predavačiek a som rada, ak mi dokážu aj odpovedať k veci. Obchod s puzzle by sa mi veľmi páčil, u nás špecializovaný nie je, kupujem ich zvyčajne cez internet alebo v hračkárňach :-D

38 Kate Kate | E-mail | Web | 15. října 2014 v 21:55 | Reagovat

Asi nedokážu posoudit co jsem, ale řekla bych že patřím do těch pozitivnějších. Ale jestli se vždycky zachováš tak, jak píšeš, tak ti děkuju. Víc takových prodavaček. Už ani nemívám někdy sílu ty prodavačky hezky pozdravit, když jdu z obchodu, kde se prodavačka tvářila jako půlka zkaženého kyselého citrónu. Z toho pak většinou vychází ti nepříjemní zákazníci, protože od tebe čekají to samé chování jaké viděli než vešli k tobě. :-) Super jsi to napsala.

39 Gil Gil | Web | 16. října 2014 v 13:00 | Reagovat

Perfektní článek!! :D :D :-)
Jak to všechno sedí! :-D
"někteří zákazníci prostě dávají člověku najevo, že by se měl stydět, že v tom krámě vůbec je" a pak "začnou vám radit, jakým způsobem by měl obchod fungovat. Mají spoustu skvělých nápadů, co by na obchodě vylepšili" :D Jo jo, to vše znám a dostalo mě to :D
Jinak já jsem šestka, takže bych Tě asi naštvala :D

40 Gil Gil | Web | 16. října 2014 v 13:02 | Reagovat

[9]: Kiko Tvé komentáře vždycky excelují :-D miluji je

41 Em Age Em Age | Web | 31. října 2014 v 14:00 | Reagovat

Skvělý článek, na který jsem narazila díky Blogosvětu. :-) Také mám zkušenosti s prodejem a zákazníky, velmi často narážím právě na Nerozhodné a Ignorující. :D
Jinak částečně ale se zákazníky soucítím, my všichni jsme občas v jejich roli, někdy prostě nechceme, aby na nás někdo mluvil. Chceme si v klidu prohlédnout obchod a popřípadě něco vybrat a tím to končí.
Kdybych se na to měla podívat z druhého pohledu, tedy z pohledu zákazníka, nesnáším například prodavačky, které u pokladny žerou. Mlaskají a prskají na mě drobky. Stalo se mi to hodněkrát, ve většině takových případů jsem vrátila zboží a šla si to koupit jinam. :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama