Výlet na Kunětickou horu

31. května 2015 v 13:19 | Silwiniel |  Žiju
Minulou neděli jsme se rozhodli, že si uděláme menší výlet ke Kunětické hoře, kolem které pořád jezdíme cestou do práce. Můj milý vytáhl z kůlny dvě stará kola, trochu jsme je oprášili a vydali se na cestu. Už jsem na kole neseděla pár let, ale naštěstí jsem si vzpomněla, jak se to dělá a jelo se mi docela dobře ( i když se na mé kolo muselo nasadit prastaré kožené sedlo z rozpadlého kola, abych dosáhla nohama na šlapky :D ).

Cesta nebyla dlouhá, projeli jsme pár vesnic a už jsme byli pod horou. Musela jsem se však zastavit ve vesnici Dříteč, abych si tam vyfotila jejich nevšední velikonoční výzdobu, kterou sleduju pokaždé, když kolem jedu. Tahle obří kraslice je celá složena z víček od pet lahví.

V Dříteči je i moc pěkný kostel se hřbitovem, ale stihla jsem jen rychle cvaknout jednu fotku. Někdy to tam budu muset víc prozkoumat.

Zřícenina hradu se tyčí na takovéhle skála. Protože je kolem Parduhic samá rovina, je to dost výrazný bod v krajině. Výstup nahoru byl ale rychlý a nijak namáhavý.

Z dálky vypadá hrad opravdu impozantně, ale prohlídka jeho vnitřku mě trochu zklamala. Přeci jen se jedná o zříceninu, takže se toho moc nezachovalo, ale asi jsme čekala, že tam toho bude k vidění víc. Co bylo zajímavé, byl velký černý drak, který visel ze stropu. Pohled z věže byl bohužel kvůli počasí dost zamlžený.

Moc pěkný pohled byl na hradní kapli

Pod hradem jsou ohrady, ve kterých se kromě ovcí a koz popásají i zajímavější zvířátka, jako jeleni nebo skotský náhorní skot. Pobíhá tam i emu, kterého se mi ale nepodařilo hezky vyfotit.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jíťa Jíťa | Web | 31. května 2015 v 15:06 | Reagovat

Jé, Kuňka, tam už jsem nebyla leta! Hezké fotky :) Vypadá to, že bylo dost zamračeno, nezmokli jste? :)

2 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 31. května 2015 v 15:49 | Reagovat

Poslední fotka je parádní.

3 Van Vendy Van Vendy | Web | 31. května 2015 v 16:06 | Reagovat

Pěkný výlet. Krásné záběry na hrádeček, i na okolí, líbí se mi popásající se zvířena. Ta poslední fotka je vážně echt. Tedy, suprová. :-)

4 Miloš Miloš | Web | 31. května 2015 v 21:30 | Reagovat

To je ale náhoda, nedávno jsme jeli z Českého ráje přes východní Čechy a najednou jsem užasl z pohledu na nápadný hrad, který se mně zdál velký jako Spišský hrad. A byl jsem poučen, že jde o Kunětickou horu. Teď vidím, že ten na Spiši je přece jen větší (a o dost), ale díky za zajímavé přiblížení. Někdy se tam taky zastavíme.

5 Irith Irith | Web | 1. června 2015 v 16:43 | Reagovat

Ten hrad vypadá fakt dobře.

6 Aredhel Aredhel | Web | 2. června 2015 v 19:09 | Reagovat

Na tenhle kopec koukám pokaždé, když jedu na chalupu- docela výrazná změna v jinak placaté krajině. Ale nikdy jsem tam nebyla... škoda. Ta zvířata jsou výborná. :-)

7 Vendëa Lissësúl Vendëa Lissësúl | Web | 3. června 2015 v 20:10 | Reagovat

Tohle je jeden z mých nejoblíbenějších hradů! :) A ta fotka s krmením pečivem je vážně dobrá :D Ale ta poslední taky... Mno, abych pravdu řekla, líbí se mi všechny.
Takže asi tak. :D

8 Péťa Péťa | E-mail | Web | 4. června 2015 v 17:19 | Reagovat

Hrad vypadá moc hezky :) a hrozně s emi líbí ta poslední fotka ta se ti povedla :D :D

9 Iris Iris | E-mail | Web | 5. června 2015 v 13:05 | Reagovat

Děkuji za památku, já mám letos toho hodně v plánu, tak snad zdraví dovolí a někam se podíváme.
Ta kraslice je fantastická ;-)
Moc pěkný fotky :-)

10 Agnes Bluemoon Agnes Bluemoon | Web | 2. srpna 2015 v 18:09 | Reagovat

Díky za tip. Jezdíme kolem a vždycky si říkáme, že tohle jednou bude cíl naší cesty. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.