Končím se seriálem Hra o trůny

9. června 2015 v 17:07 | Silwiniel |  Sleduju
Už dlouho mě nic tak nezasáhlo, jako 9. díl páté série Hry o trůny. Jak už jsem psala v minulém článku, seriál jsem po čtyři série měla velice ráda a považovala jsem ho za bezkonkurenčně nejlepší fantasy seriál, který existuje. Pátá série je ale bohužel úplně jiná a po devátém dílu jsem se zapřísáhla, že už seriál sledovat nebudu. Podívám se ještě na záverečný díl této série, ale další série už sledovat nechci. Budu radši čekat na vydání dalších knižních dílů, protože knihy jsou prostě nesrovnatelně lepší, než seriál a těm rozhodně věrná zůstanu.



DALŠÍ TEXT OBSAHUJE SPOILERY

Nevadí mi krev, bojové scény, nepohoršilo mě mučení Theona ani svatební noc Sansy. Nemám sice ráda příliš kruté a krvavé ani erotické scény, ale zatím jsem je v seriálu tolerovala. Teď ale přišlo něco, co jsem zkousnout nedokázala - upálení Shireen, Stanisovy dcery. Nechápu, můj mozek prostě nedokáže pobrat, proč tohle filmaři udělali. Samozřejmě, že v knize se nic takového nestalo a ani mi to nedává žádný smysl. Jak by tohle mohlo Stanisovi pomoct? A proč předtím stačila jen pijavice nasákla krví, kterou hodili do ohně?
Při téhle scéně se mi udělalo fyzicky špatně. Shireen byla hrozně sympatická a inteligentní dívka, její seriálová představitelka ji skvěle ztvárnila. Stanis, ani její matka Selyse nikdy neprojevili Shireen příliš náklonosti, navíc se musela vyrovnat se šedým lupusem, který měla na celé jedné půlce obličeje. Moc se mi líbil vztah Shireen a Davose, když ho dívka učila číst, vyprávěla mu o svých knížkách a historii Západozemí. Chápu, že filmaři chtějí šokovat, chtějí dělat nečekané dějové zvraty. Ale tohle...tohle bylo skutečně přes čáru. Sledovat malou holčičku, jak ji přivazují na hranici za dohledu jejích rodičů? Čekala jsem, že se něco stane, že někdo zasáhne, pořád jsem nemohla uvěřit, že to myslí vážně. Nakonec, když už plameny začaly hořet, musela jsem to přetočit o kus dopředu, tohle jsem sledovat nehodlala. V tu chvíli se mi opravdu zvedl žaludek. Ale pak ve mně pořád hlodala myšlenka, jestli třeba v poslední chvíli ještě Shireen nevytáhl z plamenů. Pustila jsem si tedy tu scénu ještě jednou, bez zvuku, jen abych se ujistila. Ne, nikdo dívku nezachránil.

Nemíním dál sledovat seriál, kde jsou scény, ze kterých se mi dělá špatně. Tohle už ne. Té krutosti a krve už je v seriálu prostě moc. Při scéně v bojových jámách jsem si říkala, jestli by i dnes lidé šli sledovat na vlastní oči takovéhle souboje na život a na smrt. Vsadím své ponožky, že by se našli lidé, kteří by se v tom vyžívali, stejně jako ve starém Římě, kdy bojovali gladiátoři v aréně a pro lidi to byla zábava. Takže tohle je to, co dnešní divák chce? Děkuji, ale k tomu se nepřidám.

Nic se nemění na tom, že knihy mám moc ráda a považuju je za jedno z nejlepších fantasy děl, které bylo kdy napsáno. Pokud se vám seriál nelíbí stejně jako mně, nenechte se určitě odradit a dejte se do čtení. Ano, sice i v knize jsou krvavé i dost popisné erotické scény, ale nic mi tam nepřišlo tak přes čáru, jako to, co předvádí seriál.

Jak to vnímáte vy? Jsem zvědavá na vaše názory.






 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 arzenal arzenal | Web | 9. června 2015 v 17:37 | Reagovat

Pfu, tak na tohle budu mít o dost rozdílný názor od tebe. Scéna se Shireen mě dostala, naposledy jsem byla tak smutná ze smrti postavy při smrti Oberyna (jinak vážně mě překvapuje, že jeho smrt tě tak moc nepohoršila?) a i když obecně děti ve filmech nemusím, Shireen byla skvělá postava a prostě to bylo neskutečně smutný, ale...
OPRAVDU mi to nepřišlo jako něco, co by vybočovalo z celé série. Jako něco, co by nesedělo do jejich světa a chtělo jen šokovat.
Mě to smysl dávalo. Shireen v sobě měla královskou krev. Melisandra má za úkol zajistit vítězství CELÉ ARMÁDY. To už není zabití jednoho muže nějakým sníme, to je celá armáda. Pokud jsi viděla promo na další díl, Red God zařídil, že začne roztávat sníh, což asi sakra není něco jednoduché zvlášť vzhledem k tomu, že se blíží zatraceně silná zima. Tudíž naprosto chápu, že nestačilo nakapat pár kapiček krve do ohně, ale prostě museli bohu obětovat celou Shireen.

Nevím, jak jsem řekla, mě to teda smysl dávalo, do seriálu mi to sedělo, bylo to neskutečně smutný, ale nepohoršilo mě to víc, než něco jiného. Možná to bereš tak přehnaně jen proto, že to bylo dítě, kdoví.

A Staniss k ní vztah měl, to jsi mohla vidět v několika posledních dílech. Stannis, jak ho chápu ze seriálu, je hodně tvrdý muž, ale Shireen doopravdy miloval. Bohužel, musel se rozhodnout, jak bylo řečeno v jejich posledním rozhovoru pro to, co je důležitější. Jak řekla Melissandra - život jedné dívky vůči vlastně celému království a jeho osudu. Z jejich pohledu to rozhodnutí chápu. Nesouhlasím s ním, ale chápu ho a rozhodně mi přišlo logické, ne jenom "chceme šokovat lidi".

Můj názor :)

2 arzenal arzenal | Web | 9. června 2015 v 17:39 | Reagovat

[1]: nějakým stínem

Pardon, nějaký zkrat. :D

3 Relle Relle | E-mail | Web | 9. června 2015 v 17:40 | Reagovat

hře o trůny neholduji pro její násilí. když ten hit začínal a všichni jen anó, to je tak boží seriál!, měla jsem sama nutkání po tom příběhu skočit a do syta se jím nabažit. ale nějak jsem se k tomu neodhodlala... stejné nutkání měla i kamarádka, ta to však dotáhla dále než já a alespoň na youtubku se mrkla na pár ukázek. řekla mi, co v nich bylo, a tím má chuť se na seriál podívat klesla o celých 100%. fujtajksl, takový humusárny, jak jen se na to lidé mohou dívat? takže děkuji za potvrzení, že kvůli všudypřítomnému násilí pro mne nemá cenu seriál začít sledovat :).

4 arzenal arzenal | Web | 9. června 2015 v 17:44 | Reagovat

No a když jsme ještě u toho - to ti to vážně přišlo o tolik horší, když v tom díle byl ještě ten pedofil, co si bral malou holku se slovy jestli bude další den další, z čehož jasně vycházelo, že jí asi naprosto "zničí"? Já nevím no, když se na to podívám, co se celkově děje ve světě GOT, opravdu mi upálení Shireen nepřišlo tak hrozné.
A to nemluvě o Ramseyovi a jeho STAHOVÁNÍ LIDÍ Z KŮŽE? No nevím, ale upálení mi možná přijde lepší, jen je zvláštní, že nad tím stahováním z kůže se nikdo nepohorší, nad pedofilem taky ne, a všichin vyvádějí kvůli tomuhle a Sansinému znásilnění, kterého v seriálu bylo dost a které ani nebylo vidět.

5 Luz Luz | 9. června 2015 v 17:51 | Reagovat

No ani se nedivím podle toho, co vím o tom, jak z toho dělají nějaký úplně jiný příběh.
Nejdřív jsem na to nekoukala, protože jsem si nejdřív chtěla přečíst knihy (a taky nemám HBO, ale předpokládám, že by se to dalo najít i někde na netu). Od minulého roku už je mám přečtené, ale zase přitom, jak moc bych byla pozadu, kdybych na ten seriál začala koukat od začátku, už se mi ani moc nechce. A taky kvůli těm změnám. A kvůli tomu, že i v těch knihách bylo hodně drastického a vidět to je víc šokující než to jen číst, takže takové obrazy si nechci dávat do hlavy. Jo a Shireen, to taky považuju za dost šokující. V knížkách se objevovala docela málo, ale asi pro čtenáře nebylo možné nemít ji rád... doufám, že se jí nakonec v knihách nic moc špatného nestane.

6 Silwiniel Silwiniel | Web | 9. června 2015 v 18:26 | Reagovat

[1]: Začne tát sníh? Ach jo, tak to jsem nevěděla, v knížkách opět nic takového není. Nedává mi to smysl, protože ten svět prostě vnímám hodně podle knižní předlohy. Co se týče Oberyna, tak tam mě to nešokovalo, protože jsem to věděla dopředu a byla jsem na to připravená. A taky jsem si jeho postavu zase tak moc neoblíbila, jako všichni ostatní...Jestliže to vidíš tak, že Stanise chápeš, protože obětoval dceru pro své království, tak ti musím říct, že já to tedy nechápu. Nešlo tam o království, šlo tam o něj, o jeho pýchu, nedokázal si přiznat prohru a vrátit se s armádou zpět, pořád si jen chtěl dokázat, že má na to, aby se stal králem. Takže to nedělal pro dobro nikoho, než pro své vlastní. Tímhle z něj udělali fanatika, který přišel o všechen zdravý rozum. Možná jsme příliš citlivá, ale rozhodně to neberu jako něco špatného, spíš se děsím toho, že s někým taková scéna nepohne. Od té doby, co se seriál odklonil od knižní předlohy, je čím dál méně logický, ale za to mnohem víc krvavý, úchylný a perverzní. Dělá se mi z něj špatně...

7 El El | E-mail | 9. června 2015 v 18:41 | Reagovat

I mě to docela zasáhlo a chvilku jsem si myslela, že se za ni Stanis postaví, ale jaké bylo mé překvapení, když se tak nestalo... Ale nevím, proč právě tento moment tě přiměl s tím skončit. Je to jen film a tak hloupých postav jako je Stanis je tam více, ale myslím, že mě to neodradilo, naopak, mnohem více se těším, co se bude dít dále a jaký úspěch mu tahle oběť přinese... Ale je to tvůj názor a máš pravdu, bylo to pěkně hnusné, takže ti tvůj názor brát nebudu ;-). Na druhou stranu, byla jsem strašně nadšená z Daenerys, její spolupráce z Tyrionem a její konečný odlet kamsi na Drogonovi :D. Komu bys nejvíce přála trůn?

8 arzenal arzenal | Web | 9. června 2015 v 18:53 | Reagovat

[6]: Jinak teď jsem sledovala jedno video a chlap, který ho dělal (dělá takhle hodně, vyzná se v GOT etc.) říkal, že prý Martin něco říkal, že Shireen tak nejspíš skončí i v knihách, akorát později a za nepatrně jiných okolností. To není úplně jisté, ale prý to tak má být často. Jinak já knihy nečtu, takže nevím, co se tam děje.

[7]: Já jsem při tom konci s Daenerys málem dostala orgazmus. Bylo to úžasný. :D

9 V. V. | Web | 9. června 2015 v 18:57 | Reagovat

Také mi to nepřipadalo jako něco, co by z předchozího ražení seriálu vybočovalo. Naopak poslední dva tři díly mě přesvědčily o tom, že ještě má cenu to sledovat :-D Jinak ale chápu, že se ti nelíbí, že to vybočuje z děje knihy. To mi u filmů vadí hodně. Hry jsem však byla schopná přečíst jen do třetího dílu, poté mě přestalo zcela bavit, takže to, co se teď děje v seriálu už nemám s čím srovnávat.

10 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 9. června 2015 v 19:04 | Reagovat

No, popravdě řečeno, mám osobně se seriálem jiné problémy. Přijde mi dost laciný. Ne v efektech, ne v hercích, ale ve scénáři. A přidávání smrtí, které nebyly v předloze, bezesporu laciné je. Jakožto fanoušek předlohy jsem nechtěl inspiraci, ale adaptaci.

11 Van Vendy Van Vendy | Web | 9. června 2015 v 19:44 | Reagovat

Upálení Shireen byl opravdu drastický moment, už proto, že se jednalo o dítě. Že je Stannis fanatik, to už bylo jasné dřív, neváhal obětovat i předchozí děti královské krve (však jednoho z nich zachránil Davos, pokud si dobře vzpomínám). Zajímalo by mě, proč se neobětovala Shireenina matka, to byla ještě větší fanatička než Stannis, možná nebyla královské krve? Nebo to musela být krev Baratheonů? Melisa mi připadala jako dokonalá čúza, ale svým způsobem její jednání chápu, i když neschvaluju. Otázka je, jestli je opravdu ta vyvolená Rudého boha, v knize jsou místy pochyby. Ale na druhou stranu, v knize i ve filmu je taková míra násilí, že mě to zas tolik nevytočilo a změnu jsem musela zkousnout už po předhození Sansy Ramseymu. I když ve srovnání s tím, co dělal Jeyne (v knize), tak Sansa ještě vychází poměrně dobře. Osobně jsem zvědava na vyústění celého příběhu, také na roli Jona Sněha a na roli Daenerys (ta scéna v aréně byla taky hodně silná, emotivní). Já teda se seriálem nekončím, navíc, v knize mám dojem, že se pan Martin trochu rozjel a to tak, že se začal ztrácet. Vždyť poslední díl bylo jen ve vítězství těch zvrhlých a v porážkách těch rozumnějších. Ať se jednalo o Daenerys, Ramseyho (jeho vítězství byla až neuvěřitelná a ten chlap snad potíže čenichal ve vzduchu, nebo měl vážně tak dobrý instinkt na odhalování všech možných útoků a útěků těch, co ho nenáviděli?), nebo o Johna, který teda v knize končí s hodně velkým otazníkem.

[5]: Co se týká seriálu, je tam násilí víc než dost, ale není to jen o násilí, jestli rozumíš. Ono ani ve skutečném středověku to nebylo růžové, během válek vojáci nejen zabíjeli sami sebe (navzájem), ale zařvalo s nimi i spousta nevinných lidí, bylo znásilněno hodně vesnických holek i žen (pokud nebyly rovnou zabity) a popleněných polí a vybraných sýpek bylo nespočetně. Za válek nejvíc trpěli normální obyčejní lidi. A co se týká mučení a takových zvěrstev, ani to nebylo tenkrát výjimkou, a vlastně by to nebylo výjimkou ani dnes, člověk je schopen obrovské vynalézavosti, co se tohoto tématu týče. Takže, Hru o trůny zkus, je to velmi barvitý příběh.

12 Van Vendy Van Vendy | Web | 9. června 2015 v 19:45 | Reagovat

[11]: P.S. ve srovnání s knihou je seriál notně osekán, co se násilí týká. V knize je toho daleko víc a daleko syrovější. Co třeba takový Kousač? :-?

13 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. června 2015 v 19:45 | Reagovat

V knize se to stane. Ovšem patrně bez Stannisova vědomí. Martin přiznal, že Shireen plánuje nechat umřít.

14 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 9. června 2015 v 19:46 | Reagovat

Knihy jsem četla a právě jsem viděla i onen zmíněný devátý díl... po pravdě mi tak Shereen nevadila, spíše mi vadí nesrovnalosti kolem Daenerys a Tyriona a Jorahem Mormontem...
Já se ovšem budu na seriál dívat dál, co když se nám Martin rozhodne mezitím umřít :D

15 Alfirin Alfirin | E-mail | Web | 9. června 2015 v 19:48 | Reagovat

Mno ono prý seriál předbíhá děj knih, takže je možné, že se taková scéna v knihách ještě objeví. Ale je pravda, že to odbočuje hodně a taky mi přijde, že to s těmi zbytečnými brutalitami přeháněj :-(
Mmch píšeš, že další série už sledovat nebudeš... měla jsem za to, že tahle má být poslední, nebo ne?

16 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 9. června 2015 v 20:22 | Reagovat

Bylo to smutný, ale nelze než doufat, že tvůrci seriálu vědí, co dělají, a tyhle změny posunou příběh dál v koukatelným směru.

Navíc si myslím, že to nebylo zas až tak mimo - kdyby to Stannis neudělal (a teď mluvím o seriálový postavě - ten knižní by s tím na 99% nikdy nesouhlasil), pochcípali by všichni včetně tý malý cácory - takže to prostě nejspíš bral jako nevyhnutelnou oběť. Každopádně to celý kulhá na tom, že údajně skvělý vojevůdce se nechá takhle nachytat na švestkách (v mrazu, bez zásob, s rozpadajícím se vojskem), spolíhá se na rudou šlapku, která mu nakukala cosi o tom, že je vyvolenej... Prostě ta postava je mnohem slabší než v knížce a od toho se pak odvíjí veškerý další zkraty.

Mimochodem - všimli jste si, jak ty postupný změny a rozdíly mezi knihou a seriálem ztěžujou člověku hloubání a  diskutování o Západozemí? Třeba jak se vlastně vypořádat s tím, že Malíček udělal takovou botu a nechal Sansu napospas Boltonům, když v knížce na to je úplně jinak? Zatímco dřív ty charaktery tak nějak seděly, teď to začíná bejt pěkná schíza. A pak se těžko člověk orientuje v tom, jaký k tomu všemu vlastně zaujmout stanovisko. Ne že by mi to trhalo žíly, ale když se nad tím tak zamyslím...

17 Luz Luz | 9. června 2015 v 20:24 | Reagovat

[15]: Minimálně ještě jedna řada určitě být má, možná jich má být celkem 7 jako plánovaný počet knih, ale to si nejsem jistá.

18 sarushef sarushef | Web | 9. června 2015 v 20:31 | Reagovat

Mně to přišlo stejně absurdní, ale devátej díl byl naopak skvělej.

19 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 9. června 2015 v 20:45 | Reagovat

Si to přečtu později, jsme zatím u S05E07. :D Myslím, že mě už nic nepřekvapí. Většina oblíbených postav už stejně zaklepala bačkorama. :D

20 :-) :-) | 9. června 2015 v 20:51 | Reagovat

... když to tak vidím, tak se asi znovu začtu do knih :-D  Brutální? Možná by bylo dobré si zvykat, že na tom je seriál založený... Ústředními motivy Hry o trůny je krev (násilí), sex a moc. Pokud ti něco z toho vadí, lepší je nekoukat. Ostatně, nic nového pod sluncem, tímhle se lidé "bavili" vždy (i jak to píšeš ve článku). Jinak mě přišlo jako největší brutus smrt Oberyna a vražda manželky Robba Starka.

21 Cler Cler | Web | 9. června 2015 v 21:16 | Reagovat

To co se stalo Shireen mě taky docela naštvalo a slza taky ukápla. Nechápu, tak jako ty, proč nestačila pijavice, what? Už dávno jsem četla, že seriál nebude pokračovat podle knih a filmaři si tedy budou dělat co chtějí. Nevím jak s tím vůbec mohl Martin souhlasit, ale budiž. Smrt Shireen mě zasáhla, taky jsem jí měla ráda, ale seriál rozhodně dokoukám, prostě jsem zvědavá jak vše skončí a nechci se spokojit jen se suchým oznámením konce. Knihy jsem četla, čtu a určitě se těším na nové. Kniha je vždy lepší než seriál, jen co je pravda, ale ráda si porovnám tyhle dvě roviny.

22 Viollet Viollet | E-mail | Web | 9. června 2015 v 21:40 | Reagovat

Já viděla enem dva nebo tři díly a přišly mi dost morbidní... Nějak mě sledování celého seriálu neláká... O_O

23 Sonče Sonče | E-mail | Web | 9. června 2015 v 21:42 | Reagovat

Hry o trůny mám celkem ráda..první dvě řady byli suprové, ale odklánění od knižní předlohy mě mrzí a nehorázně štve.. navíc vynechávají řadu důležitých postav a hromadu jich přidávají.. Je to škoda.. Skončila jsem u půlky 4. řady a nějak se nehrnu na nové díly.. nevím.. celkem mě to zklamalo.. vlastně všichni, který jsem v tom seriálu měla ráda umřeli, nebo zmizeli a kolikrát i bez vysvětlení..

24 feministicgirl feministicgirl | Web | 9. června 2015 v 21:44 | Reagovat

Nemám srovnání s knihami, dnes jsem zrovna dočetla teprve první díl. Ale tomuhle jsem taky vůbec nemohla uvěřit. Shireen byla opravdu neskutečně sympatická a divák chtěl sledovat její vývoj. Do poslední chvíle jsem čekala, že někdo zasáhne, konkrétně Stannis. Ale nic. Mám ráda ty nečekané zvraty, ze kterých se člověku zatají dech. Ale tohle bylo opravdu smutné. Nicméně se seriálm určitě nekončím, i když tuto sérii považuji zatím za asi nejslabší - přestože došlo konečně k setkání Dany a Tyriona, okamžiku, na který jsem napjatě čekala už dlouho.

25 Kelíns Kelíns | Web | 9. června 2015 v 21:45 | Reagovat

Dáváš to za vinu špatným. Kamarád to četl a stihl mi to vykecat ještě dřív než jsem se na to podívala. Stejně to ale nezmírnilo moje zděšení. Jinak proč to udělal je celkem logické. Aspoň z jeho pohledu. Už v 7. díle (nebo v 6. teď přesně nevím) mu to přece Rudá kněžka navrhovala. Je to krev královská a navíc i Pána světla a zima se blíží. Podle mě je to všechno naprosto detailně promyšlené. Těším se, až si přečtu knížky. Divím se, že se tě tohle tak dotklo, já už jsem se u Hry o trůny připravila na všechno. Stanis a Rudá kněžka jsou teď jedny z mých nejmíň oblíbených postav :/

26 arzenal arzenal | Web | 9. června 2015 v 22:16 | Reagovat

[21]: Achjo. Znovu opakuju - krev z pijavice na VÝHRU celé armády V ZIMĚ? To chcete od toho boha opravdu trochu  moc, ne? :D

[25]: Plně souhlasím. Jinak já teda Rudou kněžku nějak nenávidím, přijde mi jako zajímavá, i když extrémní postava. Jde si za svým.

27 missneverfree missneverfree | E-mail | Web | 9. června 2015 v 23:22 | Reagovat

Já jsem četla jen první a třetí knihu, seriál mám vážně ráda, ale jak už někdo psal výš, poslední dobou mi přijde trochu laciný, na efekt... Upálení Shireen mi nedávalo smysl, jasně, asi to bylo třeba, ale nesedne mi to ke Stannisovu charakteru, ale vůbec.
Já naopak čekala od devátého dílu víc, větší pecku... Jo, upálení holčičky je smutné, ale v kontextu celé GoT to nebyla důležitá postava. Trochu jsem očekávala, že zabijou Dany i Tyriona, to by byla pecka hodná devátého dílu. A nic. Zatím mi tahle série přijde nejslabší, dost na efekt, nepromyšlená a bez dobrých zvratů (kromě dění v Kings Landing).

28 Luné Luné | Web | 10. června 2015 v 0:02 | Reagovat

To, že předtím stačila pijavice a následující oběť Shireen je poněkud nedomyšlené, to je fakt. Stannisova postava mi předtím nepřipadala tolik odporná jako nyní, ale zase, bez pořádných bezcitných a zároveň snadno ovlivnitelných záporáků by to nebylo ono. Knížku jsem nečetla, takže nemůžu posoudit, jak moc se to od ní liší, avšak u seriálu jako takového mi to dojem nějak zásadně nezkazilo. Nedokázala bych kvůli tomu utnout svojí závislost na pokračování a Jonu Snowovi :D

29 Melkora Melkora | 10. června 2015 v 1:34 | Reagovat

Je to sice trochu off topic, ale zdravím svou úhlavní nepřítelkyni (Ještě pod jménem Lúthien) :-D

30 Melkora Melkora | 10. června 2015 v 1:34 | Reagovat

Je to sice trochu off topic, ale zdravím svou úhlavní nepřítelkyni (Ještě pod jménem Lúthien) :-D

31 ukradenaslova ukradenaslova | Web | 10. června 2015 v 1:58 | Reagovat

Mně nijak brutalita a sexuální scény v seriálu nevadí, ale je fakt, že zabití Shireen je největší sviňárna (hned potom u mně následuje zabití Talisy a jejího nenarozeného dítěte). Pořád jsou na světě horší věci a skrz tyhle scény si to kolikrát připomenu. Knihy jsem ani ještě nečetla, chci si je právě přečíst až po seriálu, protože jsem si jistá, že se mi pak už seriál nebude tolik zamlouvat.

32 Silwiniel Silwiniel | Web | 10. června 2015 v 7:31 | Reagovat

[16]: Přesně tak, skvělý vojevůdce se spoléhá na kouzla nějaké kněžky, místo toho, aby trochu strategicky uvažoval...To, co dělá Malíček, mi přijde úplně ujeté a vůbec nechápu, co s ním plánují.

Proč mi přišlo upálení Shireen horší, než ostatní věci? Ned zemřel nespravedlivě, ale vlastně si to trochu zavinil tím, že vše řekl Cersei a nenechal ji včas uvěznit. Rob a spol taky zemřeli hrozným způsobem, ale opět si to Rob zavinil tím, že nedodržel smlouvu s Freyem. Theona jsem moc nelitovala, po tom, co provedl Starkům. Sansy mi bylo líto, ale ani se nesnažila třeba od Boltonů utéct nebo nesouhlasit se svatbou. Oberyn zemřel v boji, do kterého dobrovolně šel.

Sledovat, jak vlastní rodiče upálí svou jedinou dceru, která je ještě prosí, aby to nedělali...jo, to na mě bylo moc. K čemu bude Stannisovi, když bude král, ale nebude mít ani žádného dědice? V tom případě by království připadlo zase jinému rodu, po jeho smrti. Chápu, že je člověk schopen přinést velké oběti pro to, aby získal království, ale tohle bylo skutečně moc. Zabíjet svou vlastní rodinu? Věřím tomu, že Stannis by měl rozum a aspoň trochu citu, aby tohle neudělal. K čemu mu bude království, když teď udělal něco takového?

33 signorina Lily signorina Lily | Web | 10. června 2015 v 20:15 | Reagovat

Knížní předlohu ještě nemám dočtenou, takže jak to je tam, nevím. Co jsem tedy četla, tak všechny ženy nechal Stannis na zdi. Každopádně jsem také četla, že to upálení byl přímo nápad GRRM, takže je taky možné, že se ho v další knize ještě dočkáme, i když možná trochu jinak. Ta scéna mi také přišla příšerná, ale celkově myslím, že v poslední sérii trochu zmírnili, např. Sansina svatební noc by v prvních dvou sériích vypadala rozhodně jinak. Ano, seriál je prostě takový, ale myslím, že to násilí a erotika není prvoplánové, stejně jako v knize, jen ten svět, který Martin vytvořil, není idylický. Ač třeba Pána Prstenů miluji, už u Zaklínače mě nadchlo, když byl fantasy svět trochu reálnější (s přihlédnutím k tomu, že většina fantasy vychází z období podobného středověku).

34 Péťa Péťa | E-mail | Web | 11. června 2015 v 0:12 | Reagovat

Prošla jsem si tvůj článek i komentáře ostatních a přiznám se, že mě to jen natvrdo utvrdilo v tom, že GOT číst nebudu. O seriálu ani neuvažuji. Mám ráda čistou krásnou fantasy s pobíhajícími jednorožci :D ne, to je samosebou nadsázka, ale mnohem víc mi vyhovuje svět Středozemě nebo Narnie, kde se sice umírá, ale bez několikastránkových popisů vyvřelých  střev. Asi prostě v životě nemusím mít všechno :)

35 Ježurka Ježurka | Web | 11. června 2015 v 16:02 | Reagovat

Mně tento seriál nic neříká a ani nikdy říkat nebude. Nemám ráda takové scény a vůbec zlo a umírání. Toho máme dost ve zprávách a kolem sebe. :-(

36 Luz Luz | 12. června 2015 v 9:50 | Reagovat

[35]: Já bych to taky nedoporučila, protože to opravdu je temné a tragické. Ale přesto, proč mě osobně ty knihy dost silně zaujaly? Velmi zajímavý a propracovaný svět, rozmanitý, s poutavou historií, mnoha tajemnými událostmi a místy, o kterých se chci dozvědět víc (ale stejně zůstanou asi tajemstvím, např. jaké doopravdy jsou země za Stínem či stará Valyrie...) Postavy a jejich příběhy také velmi zajímavé a různorodé... Tam nejde především o vyžívání se ve zlu, ale ono bohužel bylo součástí těch příběhů (protože v lidech prostě v různé míře a podobě existuje a pak záleží třeba i na okolnostech, jak se projeví) a pak jde o to, jak to ty postavy prožívají a jak se s tím vyrovnají nebo ne. Dosti zajímavé psychologicky, mnoho z nich má život plný traumat a utrpení a přesto s tím nějak musí dál žít.

37 Van Vendy Van Vendy | Web | 12. června 2015 v 23:10 | Reagovat

[32]: Ohledně Neda - Cersei řekl jenom něco, zbytek prozradila Sansa.
Ohledně Stannise a jeho zimního ležení, které se evidentně rozpadalo - to bylo i v knize, že ta zima je překvapila, jako by byla silnější, krutější a vytrvalejší. Mám dojem, že na tom byli coby vojenský tábor hodně špatně. Teď mluvím o knize.
K seriálu - ano, sice se odklání od knihy, ale myslím,že autor jim nastínil, kterým směrem se to bude ubírat, takže hlavní linie asi bude zachovaná. Jen některé věci přeskočí a některé skloubí tak, aby děj trochu odsýpal.
Navíc, opravdu si myslím, že co se týče brutality a násilí, v knihách je ho daleko víc. Jediné, co tam zatím nebylo, bylo upálení Shireen, ale co třeba mučení Modrého barda (teĎ nevím jestli v kobkách u Cersei, nebo v kobkách u Lysy), a vůbec průzkumy toho člověka, co byl ve službách Cersei, teď si nevzpomenu na jméno. Useknuté ucho Myrcelly - to bylo také v knize a v seriálu ji toho ušetřili. Myslím, že seriál je o kapku snášenlivější.
Ad Rob a jeho nesplnění slibu Freyům - opravdu si to zasloužilo vyvraždění celé Starkovic linie, která byla přítomna? Vlastně ve filmu i jeho žena, v knize tam Jeynne naštěstí nebyla. Navíc, svoje selhání se snažili odčinit svatbou Catelinina bratra. Ale je fakt, že tohle všechno byli dospělí lidé, kdežto Shireen byla pořád malá holka.

A jinak, kdyby tohle někdo četl, chtěla bych upozornit, že Hra o trůny opravdu není jen snůška brutality, sexu a násilí, je v tom několik ohromně komplikovaných příběhů, vývoj hlavních postav, děj, který má smysl, záhadný boj dvou bohů, kteří za sebe zatím nechávají jednat druhé, je to výborná série. 8-)

38 Rogue Rogue | Web | 13. června 2015 v 22:34 | Reagovat

Scéna se Shireen nebyla rozhodně přijemnou podívanou, ale zdaleka nebyla jediná. To, že si GoT libuje v dost drastických, nechutných a vlastně celkem nemorálních událostech a tématech mě po pěti sérií nijak zvlášť nepřekvapuje.
Nicméně musím říct, že to neberu tak "žhavě", prostě to je jen seriál...

39 Iris Iris | E-mail | Web | 15. června 2015 v 19:14 | Reagovat

Tak musím konstatovat, že vůbec nevím, o čem je řeč, tudíž nemůžu posoudit, ale krev a násílí nemám ráda, takže bych se na to určitě nedívala, stejně tak moc neholduji seriálům.

40 L. L. | Web | 16. června 2015 v 12:01 | Reagovat

8-O

41 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | Web | 18. června 2015 v 18:28 | Reagovat

Viděla jsem půlku prvního dílu první série, a už tam mi "Hra o trůny" přišla na mě až moc naturalistická:-). Je to hrubý seriál a je to udělané tak, aby to z lidí tahalo emoce na té nejhlubší úrovni, ale jednoduše jsem se rozhodla celý seriál ignorovat. Když jsem viděla, jak zezačátku prvního dílu ten malý kluk vylezl na tu zeď a tam našel šukající lidi, už tehdy jsem se divila, že to pouštějí do televize bez varování, že to není pro děti. Dnešní fimaři mají etické hranice úplně jinde, tak tu televizi vypínám čím dál častěji. To ale neznamená, že neexistují lidé, kterým podobná látka nepřipadá absolutně normální ...

42 Van Vendy Van Vendy | Web | 23. června 2015 v 13:29 | Reagovat

Ještě bych chtěla upozornit, že i když je to seriál a tedy vymyšlený, musí se v něčem držet reality. A kdo si myslí, že středověk byl procházka růžovou zahradou, je bohužel hodně naivní. Středověk není jen romantika, určitě to byl drsný svět, ve kterém se lidi snažili přežít po svém, ti nejchudší, ti bohatší i ti nejbohatší. Lži, intriky, vášně, vraždy, podrazy, to provází lidstvo od věků, takže nevím, proč to někoho pohoršuje. Není to správné, ale je to reálné, a udělat z Her o trůny pohádku by bylo opravdu nedůvěryhodné.
Na druhou stranu, i v tomto krutém světě středověku se museli nacházet lidé slušní i lidé soucitní, jinak by se lidstvo vyvraždilo navzájem. A lidé slušni i soucitní se nachází i v tomto seriálu (co třeba takový Tyrion. Nebo velitel Černé hlídky, který vytáhla Aryu z města a snažil se ji dopravit domů. Nebo Brienne, která měla při vší omezenosti ochranitelský komplex a smysl pro čest. Daenerys, která vyrostla z malé nezkušené holčičky v sebevědomou královnu a do poslední chvíle chtěla být milosrdná.)

43 Silwiniel Silwiniel | Web | 29. června 2015 v 20:46 | Reagovat

[42]: Ale já přece nechci, aby z toho dělali pohádku, to jsi nepochopila myšlenku mého článku. Jde o to, že příběh, který vypráví v seriálu, mi začal připadat nelogický, když se čím dál víc odklání od knižní předlohy a to mě přestává bavit. To je jedna věc. Druhá je, že jsou tam scény, které už jsou pro mě přes čáru. Vím, že středověk byl krutý, ale to neznamená, že se musím dobrovolně dívat na skutečně naturalistické scény.

44 Šárka Šárka | Web | 30. června 2015 v 22:19 | Reagovat

Jsem na tom podobně. V poslední sérii se objevilo až příliš nepřekousnutelných scén a zvratů a tohle je už jen poslední kapka. Shireen byly jedním z důvodů, proč mě tahle série občas i bavila...Zkrátka a dobře doufám, že tvůrci teď řádně zpytují svědomí. Ač se bojím, že je jim to fuk, jelikož popularitu mají pořád...

45 Eärendila Eärendila | Web | 19. září 2015 v 17:21 | Reagovat

Mám otázku :)
Ačkoliv mám ráda fantasy, GoT nesleduji a ani to neplánuji.
Všude čtu a slyším, jak je to nejlepší seriál všech dob, jak je to strašně populární a bla bla bla bla bla...... Všude se také píše, že je tam velké množství příšerně brutálních, drsných, nechutných, úchylných a erotických scén, nikde se ale nepíše, co je na tom "bombastickém" seriálu to úžasné, to, co nutí tolik lidí se na to s nadšením dívat.
A já se ptám: CO TO JE? Je to struhující děj? Napětí? Akce? Užasná atmosféra? Nebo co to je?
Moc by mě to zajímalo, budu ráda za zodpovězení mé otázky. :)

46 Eärendila Eärendila | Web | 19. září 2015 v 17:24 | Reagovat

[3]:jsem na tom úplně stejně :-) Co v člověku zanechá sledování takových věcí dobrého?

47 Silwiniel Silwiniel | Web | 22. září 2015 v 8:42 | Reagovat

[45]: Myslím, že je to všechno, co jsi vyjmenovala. Především jsou to skvěle vykreslené postavy, které nejsou ani trochu černobílé. Potom je to taky děj, který je opravdu překvapivý, ve většině příběhů fandíš jednomu hrdinovi a i když je v nebezpečí, tak víš, že to stejně přežije, protože jinak by příběh skončil. Tady se klidně může stát, že jedna z hlavních postav zemře, takže je člověk pořád ve velkém napětí. To se na tom asi nejvíc liší od jiných seriálů. I když je to fantasy, je to velmi realistický seriál, když někdo udělá chybu, tak na to doplatí a nikdo ho nadpřirozeně nezachrání.
První tři série jsou naprosto skvělé a určitě se na ně ráda podívám znovu. Až ta poslední mě zklamala a odradila od dalšího sledování.

48 Eärendila Eärendila | 22. září 2015 v 21:15 | Reagovat

[47]: aha, děkuji :)

49 Lenka Lenka | 3. listopadu 2015 v 18:38 | Reagovat

Ahoj, z podobného důvodu jsem skončila už během minulé - čtvrté -  série, aouhlasím s tím, co napsala Silwiniel...chtěla bych vědět,jak seriál pokračuje,ale násilné scény už jsem nedávala - bylo mi z nich zle...vrátila jsem s k TBBT a jsem spokojená...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama