Tábor pomalé chůze

31. srpna 2015 v 19:25 | Silwiniel |  Žiju
Je poslední srpnový den, tudíž nejvyšší čas, abych vám konečně napsala o sých zážitcích ze skvělého táboru u Laisi Finwen.

V úterý odpoledne jsme se s elfem vydali vlakem směrem brdské lesy. Nejobtížnější část cesty bylo pět kilometrů ze Třebáně s krosnou, která mi nějak špatně seděla na zádech, takže jsem měla za chvíli bolavá ramena. Když jsme dorazili, postavili jsme si stan a pak už jsme si konečně mohli vydechnout v přítomnosti hobitů, elfů, trpaslíků a pár lidí.

Druhý den jsme se po vydatné snídani, kterou tvořila entí polévka a spousta rohlíků, vydali na výlet hledat Roklinku. Jeli jsme autobusem a pak zase autobusem (a taky parníkem, tramvají a vzducholodí). Mezi přestupy jsme se zastavili v Berouně, kde jsme měli rozchod, který dopadl tak, že jsme se všichni společně nahrnuli do cukrárny, kde si někdo dal pivo, někdo kávu a trpaslice cukr. U rozkopaného nádraží jsme pak vyhlíželi autobus. Řidič nám velmi ochotně nabízel, že nás vysadí přesně na místě, kam potřebujeme dojet, bohužel jsme ale nevěděli, kam přesně dojet chceme. Vystoupili jsme tedy na blíže neurčeném místě v polích a ještě hodný kus cesty šli po silnici směrem, kterým autobus odjel. Řidič se za chvíli vracel a nechápavě na nás mával, chudák...Nakonec jsme ale našli tu správnou odbočku a pokračovali po polní cestě. Najít Roklinku nebyl snadný úkol, nevede k ní totiž žádná normální cesta, ale je potřeba najít skrytou pěšinku. Jako zázrakem se nám podařilo správnou cestu najít a před námi se otevřela nádherná zarostlá rokle.

Sestoupili jsme dolů, prolezli zarostlou roklí, kterou protékal potok, až jsme se dostali ke skalní stěně porostlé břečťanem, ve které byla malá jeskyně a u ní potok pramenil. Bylo to opravdu nádherné místo, chvíli jsme se tam usadili, nasávali atmosféru a posvačili. Poté jsme se museli vydrápat po svahu nahoru podél skalní stěny, což nám dalo docela zabrat. Naše cesta vedla dál mezi poly a lesy, chtěli jsme najít ještě druhé údolí, ale to se ukázalo jako ještě těžší úkol. Dost jsme bloudili, toulali se mimo značené turistické stezky, ale nakonec jsme přeci jen našli vytoužené místo, tam už to ale nebylo tak kouzelné, jako v tom prvním, které opravdu bylo nefalšovanou Roklinkou.

Naše cesta končila v Srbsku, kde jsme nastoupili na vlak. Když jsme dojeli do Třebáně, čekalo nás ještě dalších 5 kilometrů po silnici, které byly už dost úmorné. Byli jsme opravdu rádi, když jsme konečně dorazili do tábora a mohli si sednout. Bylo ale potřeba ještě rozdělat oheň a udělat večeři. Sebrali jsme zbytek sil a za chvíli jsme měli výborné maso grilované přímo na ohni ( a k němu téměř kamenné rohlíky od snídaně :D ). Prostě správná táborová romantika.

Druhý den ráno jsme vstali včas na snídani, abychom stihli autobus k vlaku. Opět jsme jeli do Srbska, odtamtud vedla naše cesta k Boubovickým vodopádům, přes Svatého Jana pod Skalou a okruhem zpět.
Po této cestě byla spousta jeskyní, které jsme museli pořádně prozkoumat. Jedna z nich byla opravdu rozlehlá, takže jsme se tam všichni v pohodě vešli a objevili jsme v ní i netušené temné chodby. Trpaslice prometla všechny škvíry a nasoukala se do nedostupných míst, prostě jako správný trpaslík.

Nakonec jsme dorazili i k vodopádům, které byly skoro vyschlé, ale bylo tam moc krásně. Dál jsme pokračovali do vesnice Svatý Jan pod Skalou, která leží uprostřed skal a je tam velký kostel, pod kterým je jeskyně poustevníka Ivana a vyvěrá tam léčivý pramen. Já jsem se z něj nenapila (bylo u něj moc narváno), zato jsem si dala zmrzlinu s lesním ovocem v místní restauraci - luxusní záležitost! Naši cestu jsme zakončili opět v Srbsku, kde jsme nastoupili na vlak, dopravili se do Třebáně a tentokrát jsme si odpustili 5 km a svezli se autobusem.

Třetí den se nepodnikal žádný výlet, protože jsme se museli připravovat na nečekaný dýchánek u pana Bilba = hobití žranici. A tak se peklo, smažilo, krájelo, míchalo a nakonec jsme vyrobili tolik jídla, že jsme to jedli ještě druhý den na snídani. Během dne dorazily Irith (Pipin) a Aredhel. Místo pozdravu jsem na ně křičela, že nám můžou jít pomoct loupat brambory. Byla jsem moc ráda, že jsem se s Irith znovu setkala a že jsem mohla osobně poznat Aredhel. Dokonce mi i předvedla Gluma! :D A podařilo se mi ji vyfotit, ač se velmi bránila, ale nejsem tak zlá, abych tu její fotky zveřejňovala, když si přeje zůstat inkognito :D

Čtvrtý den jsme se připravovali na večerní událost - brány léta. Každý rok se večer rozsvěcují lampiónky, přespí se na louce u lesa pod širákem a vstává se před východem slunce, aby se přivítal nový den elfskými písněmi. Odpoledne jsme tedy vyráběli lampionky a večer jsme vyrazili na cestu. Bohužel nám svíčky zhasly hned po pár metrech chůze, takže zbytek cesty jsme šli potmě. Měli jsme sebou i hvězdářský dalekohled, ale bohužel bylo zataženo, takže jsme místo hvězd pozorovali Žižkovský vysílač. Chvíli nám můj elf hrál na irský whistle, ale brzy jsme usnuli. Byli jsme probuzení chvíli před svítáním. Bohužel se ale žádný velkolepý východ slunce nekonal, protože bylo dost zamračeno. Zazpívali jsme několik elfských písní a pak jsme opět zalezli do spacáků. Až později jsme dorazili do tábora na snídani a pak už jsme pomalu zbourali stan a loučili se s dalšími hobity, elfy, trpaslíky, lidmi a dalšími bytostmi a vydali se na cestu domů.

Byl to moc pěkně strávený čas, dokonce i počasí nám přálo, jen škoda, že jsme se nemohli zdržet déle. Doufám, že příští rok si to zase zopakujeme!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 31. srpna 2015 v 21:05 | Reagovat

Fotka hmyzáka se mi líbí.

2 pavel pavel | Web | 1. září 2015 v 9:10 | Reagovat

Krásně jste si to užili a moc hezké fotky. A není to myslím ani tak daleko od Prahy. :-)

3 Jíťa Jíťa | Web | 1. září 2015 v 18:13 | Reagovat

Jak ráda bych tam byla s váma... Je skvělý, že se podobné akce konají a že nejsme jen "anonymní blogeři" :)

4 Aňa Aňa | Web | 1. září 2015 v 20:06 | Reagovat

Krásné fotky! Ta příroda je kouzelná a moc se mi líbí ty jeskyně. Prostě paráda, určitě jste si to moc užili. :-)

5 Rogue Rogue | Web | 1. září 2015 v 21:13 | Reagovat

Zní to krásně, pohodově a odpočinkově (i když první dva se dá mluvit o odpočinku v aktivním slova smyslu). :-)

6 Irith Irith | Web | 2. září 2015 v 13:23 | Reagovat

Byl to super zážitek letošní léta. Tak snad se uvidíme i na Eruhantale!

7 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 2. září 2015 v 13:49 | Reagovat

Počkat - teď nevím, jestli jste byli v Česku nebo v Srbsku, ujasníš mi to prosím? :D Fotky každopádně skvělé a zážitky taky. Ani se nedivím, že vodopády byly víceméně vyschlé. A určitě naštve, že jednu z mála nocí, která by NEMĚLA být zatažená, není na hvězdy vidět... :D
Mimochodem, dovolila jsem si tě nominovat v Mišmaš tagu a budu moc ráda, když se zapojíš... :-)

8 Silwiniel Silwiniel | Web | 2. září 2015 v 14:27 | Reagovat

[7]: Srbsko je název vesnice :D

9 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 2. září 2015 v 14:35 | Reagovat

[8]: Aha. :D :D

10 Aredhel Aredhel | Web | 2. září 2015 v 20:24 | Reagovat

Taky jsem tě moc ráda poznala!
O Roklince jsem slyšela už od Pomněnky, podle té fotky pramene je to ale opravdu nádherné místo. Boubovické vodopády znám! Ale co si tak vzpomínám, nikdy v nich nebylo moc vody. ;-)
Východ slunce byl náhodou v jednu chvíli docela pěkný, ale pak slunce trochu povylezlo a tam už byly mraky. :-?

11 Elis Elis | Web | 3. září 2015 v 18:01 | Reagovat

Miluju, jak se všech fotek je cítit ta atmosféra, moc pěkné :)

12 Avilan Avilan | Web | 6. září 2015 v 10:20 | Reagovat

Tam muselo být nádherně podle těch fotek! Ještě k tomu tematika, která se do okolí nádherně hodila :)

13 Van Vendy Van Vendy | Web | 7. září 2015 v 21:23 | Reagovat

Parádní akce a parádní fotky. Jste dobří, že jste tu cestu našli, a užili jste si senzačního lesního vzduchu, dali si do těla a na konec i sladká odměna. :-)

14 Péťa Péťa | Web | 10. září 2015 v 21:13 | Reagovat

Jé, většinu míst, které jste navštívili, také znám :) Beroun mám od rodičů nedaleko, takže s mojí akční maminkou jsem okolí prošmejdili už asi milionkrát :) vypadá to na moc super akci, docela ti tyhle tolkienovské sešlosti závidím :)

15 Iris Iris | E-mail | Web | 12. září 2015 v 13:35 | Reagovat

Nádherný tábor a skvělá atmosféra :-) na takovou sešlost jen tak nejde zapomenout.
Fotky se ti taky povedly, sem se skvěle pokochala ;-) děkuji za ně.

16 Lawiane Lawiane | Web | 15. září 2015 v 21:32 | Reagovat

Jůůů, to zní i vypadá velkolepě! Tenhle kraj je mi známý, máme tak chatičku. Ve které cukrárně jste v Berouně byli? :D Ta u kostela je nejlepší. Má super interiér. A zmrzku v restauraci v Jánu taky dobře znám! :D :D

17 Vendëa Lissësúl Vendëa Lissësúl | Web | 24. září 2015 v 15:56 | Reagovat

Fotky jsou dokonalé, hlavně mě zaujala ta první. :-) Opravdu to vypadá jako úžasná akce.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.