Šumava II.

17. září 2016 v 19:40 | Silwiniel |  Cestuju
Protože byl první článek o naší svatební cestě příliš dlouhý, rozhodla jsme se ho rozdělit na dvě části. Povídání skončilo u třetího dne, kdy jsme vyrazili na Boubín. Byl to skvělý výlet, ale zpáteční cesta vedla skoro celá do kopce, což na mě už bylo trochu moc a musím přiznat, že mě pořádně bolely nohy. Ušli jsme nakonec 20 kilometrů a já měla navíc dost špatné boty - vysoké pohorky, které mě hodně tlačily vzadu nad kotníky.

Čtvrtý den jsme tedy zvolili méně náročnou cestu a vydali jsme se pěšky do Vimperku. Cesta vedla skoro celou dobu z kopce, což bylo příjemné. V jedné chvíli jsme ale trochu bloudili, protože jsme šli po cyklostezce, kterou přeložili někam jinam a cesta byla neoznačená a navíc přes ni ležela spousta padlých kmenů. Nakonec jsme ale šťastně dobloudili až do města, kde jsme se občerstvili točenou zmrzlinou a šli se podívat k zámku.

Zámek ve Vimperku

Na zámku toho moc k vidění nebylo, je v dost špatném stavu, i když z dálky působí impozantně. I přesto zde probíhají prohlídky, ale my jsme tam nešli, protože už bychom nestihli vlak.

Nádherná lípa na cestě do Vimperku

Motýl, kterého jsme cestou potkali (nejspíš perleťovec)

A tady ještě něco z Vimperku - zvláštní dům s jelenem na stěně

Pátý den byl skutečně odpočinkový a to i proto, že bylo hrozné vedro. Dopoledne jsme se toulali v lese poblíž Kubovy huti, odpoledne jsme pak jeli do Lipky, což je blízká vesnice a tam jsme se prošli k pěknému jezírku. Slunce pražilo a bylo pořádné vedro, takže jsme nějaké delší chození zavrhli. V Lipce u hospody jsme objevili tenhle podivný nápis.

Poslední den jsme se rozhodli vydat na delší výlet, který nám poradil majitel penzionu. Jeli jsme vlakem na Soumarský most, což je oblíbené místo vodáků. Bylo krásné ráno, les byl zahalený do jemné mlhy a když jsme vyšli na slatinu, všude se třpytily kapky rosy jako diamanty.

Minuli jsme malý rybníček

Naše cesta vedla přes Vltavský luh do vesnice Dobrá a potom na Stožeckou horu. Obloha byla modrá bez jediného mráčku, ale protože jsme se vydali na výlet dost brzy ráno, ještě nebylo úplné vedro.

Když jsme začali stoupat na Stožeckou horu, narazili jsme tam na tyhle krásné houbičky

Pod horou stojí tahle nádherná dřevěná kaple

A tady už je výhled ze Stožecké hory

Když jsme zdolali horu, vydali jsme se do obce Stožec, kde jsme se zastavili na oběd. Poté jsme se rozhodli, že půjdeme do Nového údolí, což je vesnice hned u přechodu do Německa a na mapě bylo napsáno, že se tam nachází muzeum Pošumavské jižní dráhy.

Po cestě jsme potkali zvířátko

Když jsme došli do Nového údolí, zjistili jsme, že to ani není vesnice, protože tam nebyl žádný dům, pouze restaurace, nějaké stánky, krámek a nádraží. A také to muzeum - to byla malá výstava v jednom starém železničním vagónu. A také je tam nejkratší mezinárodní železnice na světě. Můžete se nechat svést, trvá to 24 sekund.

Z Nového údolí jsme jeli vlakem zpátky do Kubovy Huti. Byl to skvělý výlet, který jsme si užili.
Druhý den ráno nezbývalo nic jiného než sbalit kufry a vydat se na dlouhou cestu zpět do Perníkova. Na Šumavě bylo opravdu nádherně a já doufám, že jsem tam nebyla naposledy. Příště by se mi líbilo, kdybychom se podívali k řece Vydře, tam je moc krásně.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.