Soukromí v době internetu

5. října 2016 v 18:55 | Silwiniel |  Myslím
Zdá se, že lidé jsou neskutečně zvědaví tvorové. Rádi zjišťují, jak žijí druzí, jak se chovají v soukromí, jak to vypadá u nich doma. Někteří mají potřebu sami sebe porovnávat a srovnávat s ostatními lidmi, jiní hledají idoly, které by mohli následovat a někdo je prostě a jednoduše zvědavý. A přiznejme si to, alespoň maličká zvědavost hlodá v každém z nás.

Zatímco dřív mohli lidé nanejvýš nenápadně nakukovat sousedům do oken, dnes nám dává internet netušené možnosti. Při projíždění Facebooku se dozvíte první a poslední o svých známých (a určitě se najde spousta věcí, které byste radši ani nevěděli). Jste stále bombardováni jejich fotkami z dovolené, fotkami toho, co snědli a uvařili, selfíčky na všech možných i nemožných místech, můžete si přečíst, na co právě myslí, co se jim včera zdálo, s kým se právě rozešli a že jejich děťátko už má první zoubky. (Vždy je tu možnost zrušit si sledování, což hojně využívám). A komu nestačí Facebook, ten má Instagram, Twitter nebo Snapchat (o existenci posledního jsem neměla donedávna ani tušení). Ještě více mě ale v poslední době udivil z tohoto hlediska Youtube.


Fascinuje mě, jak se lidé otevírají virtuálnímu světu, jako by snad ani o žádné soukromí nestáli. Na Youtube najdete desítky videí s názvem Room Tour, kde vás lidé vezmou na prohlídku svého pokoje či bytu a bez ostychu vás nechají nahlédnout i do šuplíků, šatní skříně nebo do koupelny. Většinou se i dozvíte, kde si vybavení pořídili a kolik je stálo. Na jednu stranu to může být příjemná inspirace pro někoho, kdo by si chtěl zútulnit domov, na druhou stranu to ale může být skvělá pozvánka pro zloděje.

Většina těchto videí je pěkně natočená, ale někdy se to bohužel nepodaří, zvlášť když se o to pokoušejí i děti. Nechme stranou kvalitu videa, spíš si říkám, jestli by rodiče raději neměli dětem zakázat tohle veřejně publikovat. Myslíte, že by měly takové zákazy cenu nebo je lepší děti neomezovat a nechat je čelit pozdějším následkům?


Nahlížet do cizích pokojů je ale jen zlomek toho, co se dá na youtube najít. Velice populární jsou videa s názvem What's in my bag (co je v mé kabelce/tašce), která by také mohla být pro zloděje velmi inspirativní (ještě by to chtělo otevřít peněženku a pochlubit se, kolik peněz v ní člověk běžně nosí). Myslím, že kdybych já začala vytahovat ze své kabelky staré účtenky, papírky, zmuchlané kapesníky a seschlé kaštany, bylo by to světové video.

Tak koukám, že například v tomto videu nejsme ochuzeni ani o ukazování mincí a hlavně nám paní vysvětlí, že jablko je jablko. Doufám, že až si půjde vybrat z toho bankomatu, nebude někde za rohem čekat někdo, kdo shlédl tohle video...


Kromě již zmíněných Room Tour si můžete také prohlédnout cizí šatní skříně (Closet tour), pracovní stoly (Desk tour), skladování kosmetiky (Make-up tour) nebo se podívat, co mají lidé ve svém i-Phonu. Říkala jsem si, že poslední možnost nemůže určitě nikoho zajímat, až jsem se podívala na tohle video, které má přes milion shlédnutí (!!!)
Já myslím, že jednoho dne se určitě dočkáme i videí s názvem "Co je v mém odpadkovém koši" nebo "Co je v mém záchodě".

Velice bizarní mi přijdou videa, ve kterých lidé ukazují, co dělají ráno po probuzení a co večer před spaním (morning routine/ evening routine). Ano, lidé točí videa, ve kterých si čistí zuby, patlají na sebe pleťové masky, rozvalují se v posteli a pobíhají v pyžamu. K čemu to je? Jak na tohle přišli? To pro mě zůstává záhadou.

Dost mě vyděsilo, že večerní zvyky si točí i páry. Podívat se na tohle video až do konce mě stálo hodně sil a dost jsme se bála, jestli se to nezvrtne v úplně jiný druh videa (v takový ten bez oblečení), ale to se naštěstí nestalo. Přesto mi to přijde neskutečně bizarní.


Jestli jste dumali nad tím, co dělají lidé večer v posteli, vaše zvědovast je ukojena. Můžete zemřít v pokoji...

Poslední oblast, o které bych se chtěla zmínit, je mateřství a děti. To mi přijde snad úplně nejpodivuhodnější a nejcitilivější. Myslím si totiž, že rodiče by měli chránit soukromí svých dětí a nevystavovat je celému světu, zvlášť pokud jsou tak malé, že se vůbec nemohou sami rozhodnout, jestli chtějí být v nějakém videu.

U tohoto videa jsme se úpěnlivě modlila, aby tam nebyl záznam samotného porodu, což se naštěstí nestalo. Z celého srdce jim přeju zdravé děťátko, ale přesto, myslím si, že tohle je něco, co by mělo zůstat v soukromí a opravdu by se nemělo odhalovat celému světu. Vůbec si nedokážu představit, jak bych chvíli před porodem dokázala myslet na to, že si musím všechno natočit, usmívat se do kamery a snažit se mluvit anglicky. To je prostě šílené...


P.S. Přeju dítěti, aby dokázalo přežít ve zdraví svůj život se jménem Anakin

Jak jste na tom vy? Odhalujete se virtuálnímu světu nebo si snažíte zachovat soukromí? Sledujete rádi videa na výše zmíněná témata? A proč myslíte, že taková videa lidé vůbec točí?







 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 postrehybrunety30plus postrehybrunety30plus | 5. října 2016 v 20:56 | Reagovat

Opravdu pěkně napsaný článek! Ohledně sociálních sítí jsem již poměrně poučená a myslím, že méně je opravdu více. Třeba na FB mám mezi "přáteli" i spoustu kolegů, bývalých kolegů nebo známých, se kterými některé detaily ze svého života opravdu sdílet nepotřebuji. Jinak se Snapchatem a obsahem kabelky to máme stejně :-D Ty "tour" po všem možném mě zaujaly, přemýšlím jaká další tour by se ještě dala vymyslet :-?  :-D

2 kashiya kashiya | Web | 5. října 2016 v 21:20 | Reagovat

Sčasti týchto ľudí, ktorí sa odhalia viac než je treba obdivujem. Pretože si neviem predstaviť ako by som sa normálne (napr. v škole) správala, keby o mme ľudia naokolo vedeli kde obvykle spávam, kedy chodím na záchod a ako si čistím zuby... Ešteže si svoje súkromie chránim :-).

3 Evča Evča | Web | 5. října 2016 v 22:08 | Reagovat

No jéje, konečně někdo!!
Já si připadám blbě, že mám v dnešní době na FB jen několik fotek :D když ostatní přidávají několik fotek denně...
Hlavně... to člověk ví, aniž o to stojí, všechno... že spolužačka se učí na státnice, že má dítě, že je zasnoubená, že už si koupili parcelu (jako doklad nechybí kupní smlouva, tedy je na ní jen adresa parcely...), že už mají stavební povolení (opět vyfocené povolení), že jde na noční (fotka oblečení, které si bude brát včetně krajkových kalhotek, podprsenky, řasenky, ponožek)... fotky dětiček v postýlkách, fotky vysvědčení, moje příbuzná má dokonce profilovku, na které má spodní prádlo...no já nevím. Moc jasné mi to není. Říkám si, kolik toho všichni vědí. Navíc FB je kapitola sama pro sebe.
Ano, vyfotím vám kabelku a ukážu, co kde mám. První manželova reakce na tohle video: a co zloději?
Navíc bomba hlášky jako... jé, co je tohle? Papírky? No vidíte, já si ani neuklidila... tak já nevím, nepochopím, že někdo fakt dělá to video naostro a předem si neujasní, co si tam jako nechá a co ne... Jsou věci v mé kabelce, které bych skutečně nechtěla nikomu ukazovat, včetně obsahu různých taštiček...
Jé, video Mama Lifestyle... mám ráda její těhotenské deníčky na youtube, i když bych nemusela celé republice ukazovat nahaté těhotenské břicho a vyprávět, jaké mám zdravotní komplikace a že teda snad už nepotratím, když jsem v tom 12 týdnu... beru to od ní jako kdyby mi to vyprávěla kamarádka... přestala jsem jí sledovat, když líčila, jak se její miminko v noci pokadilo a jak to bylo po celé posteli. Tohle říkat moje mamka, asi by mi to bylo hodně trapné, že o mně říkala tak intimní věci. Přece jen i jako dítě mám právo na soukromí.

4 Evča Evča | Web | 5. října 2016 v 22:13 | Reagovat

Já jsem toho názoru, že si každý průměrně inteligentní člověk umí dobře představit, co asi tak může obsahovat kabelka, nebo co mohou dělat dva lidé, co spolu bydlí, večer v posteli. Na druhou stranu by se na to vytvářely dobré parodie.
Například na líčící tutoriály existuje dobrá parodie od Nicky Tučkové :D nebo je vtipná Sejroška...

5 Evča Evča | Web | 5. října 2016 v 22:15 | Reagovat

Proboha, dokonce nám paní Tereza prozradila i to, že to jablko ráda kouše :D

6 Astaer Astaer | E-mail | Web | 5. října 2016 v 22:22 | Reagovat

Lidi si vůbec neuvědomují, co je internet za místo. Pochybuju, že by svoje soukromé fotky vyvěsili na nějakém náměstí velkého města, ale na internet, který je takovým celosvětovým náměstím, dávají bez starostí skutečně nevhodný materiál ze svého soukromí.
Nechápu takové chování.
K tomu si uživatelé facebooku vůbec neuvědomují, že obsah, který tam nahrávají, dávají k dispozici téhle společnosti jen tak, aby s ním mohla nakládat, a to všechno úplně dobrovolně.

7 Nancy Nancy | Web | 6. října 2016 v 11:38 | Reagovat

tak o existencii tychto trendov na youtube som fakt nemala ani tusenia. wtf?

ani som si to nepustilo, lebo mi je trapne sa an to divat.... mam pocit ze som nejaky narusitel :D a hlavne preco by ma preboha malo zaujimat co ma nejaka rura v kabelke?

8 Avilan Avilan | Web | 6. října 2016 v 15:35 | Reagovat

Tak tohle jsi hodně dobře vystihla :D Já nevím, co je to dneska za trend, fakt nechat druhé nahlížet do soukromí. Já na YT kromě hudby sleduju jenom pár českých "blogerek" a to kvůli kosmetice. A taky jedna nechala nahlížet až moc do svého soukromí, až se jí to nevyplatilo.

Já ani na facebook nedávám tunu fotek, status o každé blbosti, ale taky tam mám pár takových přátel, které jsem si blokla, protože vážně nepotřebuju vědět, že jdou zitra na výlet, aby mi náhodou nezazvonili u dveří policajti, že jsem podezřelá z loupeže :D

Já jsem ráda, že můj pokojíček nebo byt je jenom mým královstvím, stejně jako můj život. Nestarám se o ostatní, tak nevím, proč by ostatní měli být zvědaví na mě.

9 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. října 2016 v 15:36 | Reagovat

Hmmm, zajímavý by byl i šot "Co mi leží v žaludku".

10 Silwiniel Silwiniel | Web | 6. října 2016 v 17:51 | Reagovat

[3]: Vyfocená kupní smlouva a stavební povolení? :O Tak to je síla!
U Mama Lifestyle taky nechápu to, jak natáčí své děti a všechno o nich vypráví, neumím si představit, že bych něco takového dělala...Mohlo by je to pořádně štvát, až budou starší.

[9]: To snad radši néé! :-x

11 Péťa Péťa | Web | 6. října 2016 v 18:24 | Reagovat

Ty bláho! Vůbec jsem netušila, že někdo něco takového točí :D ale svým způsobem mě to vůbec nepřekvapuje. Youtube je pro mě docela záhada, nechápu, co na tom všichni vidí a proč touží stát se Youtube star apod. Já se občas jen podívám na nějaké make-up tutoriály a nebo si pouštím hudbu. A to, že jsou rodiče něco takového schopné udělat dětem, to mi přijde fakt smutné.

12 Akrim Akrim | E-mail | Web | 6. října 2016 v 23:08 | Reagovat

Najhoršie z toho vymenovaného pre mňa bolo "get in bed whit us", už len ten názov sa hodí skôr niekde inde, ako si správne podotkla.
Vďaka za rozšírenie obzorov, sama by som asi nedošla na nápad pozerať si na tytrubke podobné skvosty. V podstate s tebou súhlasím, ľudom šibe a takýmto spôsobom sa snažiť získavať pozornosť už je možno niečo viac ako čistý exhibicionizmus. Inak to ale nebude, teraz je doba internetová a chýbajúcu pozornosť je ľahšie vydobiť si na nete.

13 Ver. Ver. | Web | 7. října 2016 v 11:55 | Reagovat

Občas mi přijde, že toho ze svého soukromí odhaluju více než dost. Začalo to miniseriálem o porodu, kdy jsem cítila potřebu se ze své situace vypsat. Pokračuju pravidelným měsíčním souhrnem, který se týká nejen mě samotné, ale i mého syna. Na druhou stranu si říkám, že ty informace musí být pro někoho, kdo mě osobně nezná, dosti anonymní. Do internetového světa jsem nepustila ani synovo jméno.

Když jsem si přečetla tento článek, řekla bych, že jsem na tom se soukromím více než dobře. Nikdo neví, kde bydlím a na mém blogu se to nedočte. Sociální sítě ignoruju a rozhodně se nechlubím dopředu tím, že někam pojedu. Uvedená videa jsem neviděla, protože s nimi opravdu nemám chuť ztrácet čas, ale to, co popisuješ, je vážně až děsivé. Nechápu, že si někteří lidé tak málo váží soukromí.

14 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 7. října 2016 v 20:36 | Reagovat

Tohle je strašný, nudný, nezáživný, protivný a hloupý. I když to si myslím hlavně proto, že mě nikdy soukromí nikoho dalšího v nejmenším nezajímalo.

[9]: Spíš takovej ranní "co mi v žaludku leželo včera".

15 Šárka Šárka | Web | 7. října 2016 v 21:44 | Reagovat

Netušila jsem, kolik podivných fenoménů a trendů v točení videí na YT existuje. Upřímně se ale vždy děsím, když autor či především autorka toho videa prohodí pár prvních slov. Třeba to druhé video a blonďatá paní s kabelkou. Už při pozdravu člověku běhá mráz po zádech, neboť tuší, že autorka bude lovit bobříka trapnosti.A pak památná věta: "Tohle je prosímvás jabko" :D U Slečkny, co předvádí Iphone si zase jsem jistá, že s tou osobou bychom si neměly absolutně co říct. Někteří lidé jsou takoví...ploší.
A poslední video je hodně bizarní. Máš pravdu, že když spolu rodiče těsně před porodem mluví anglicky jen kvůli videu, je to dost zvláštní. Lidé ať si své porody a miminka natáčejí, ale taková videa by pak měla zůstat v rodinných kronikách. Umím si představit, že jsou na světě lidé, kterým tyhlety pokojové, kabelkové, porodové a kdovíjaké výzvy mohou pomoct v kriminální činnosti.

16 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 8. října 2016 v 10:28 | Reagovat

Cože, oni to ubohé děťátko pojmenovali Anakin? O_O  8-O No, chudáček malá. :-)
Naprosto s tvou úvahou souhlasím. Je to dost děsivé, když si představíš, co všechno o tobě druzí mohou vědět, co sám prozradíš. Jistě, vyfotit se na památku, zdokumentovat stav místnosti nebo se pochlubit s novými dárky, proč ne, od toho ty sociální sítě také jsou. Ale odhalovat své soukromí typu co dělám, když se probudím, co nosím v kabelce nebo zveřejňovat své měsíční příjmy a výdaje, to mi přijde už trochu moc. O dětských videích ani nemluvě.
Upřímně, Youtube videa podobného typu se snažím nesledovat. Trošku mě vytáčí, když se mi do výběru videí cpou nepodstatné detaily ze života druhých. Na facebooku si taky vypínám sledování, vlastně většinou používám pouze Messenger. Snapchat mi přijde totálně zbytečný, i o užitečnosti instagramu už jsem mnohokrát uvažovala.

Zajímavá úvaha, zase bych se tady rozvášnila. No nic, měj se pěkně! :D

17 Iris Iris | E-mail | Web | 8. října 2016 v 15:36 | Reagovat

Napsala jsi to skvěle, i já se někdy podivuji nad tím, co lidé na FB dokáží dát O_O a vůbec internet všeobecně je hodně zrádný.

18 Iris Iris | E-mail | Web | 8. října 2016 v 15:37 | Reagovat

[5]: To je dost důležitý vědět :D

19 Baryn Baryn | Web | 9. října 2016 v 11:55 | Reagovat

Tohle je hrozně trapnej trend, nemám to ráda, ale na druhou stranu si nemyslím, že by zákazy rodičů nějak pomohly. Předpokládám, že rodiče většinou stejně nejsou doma, když tohle dítě točí, takže o tom nejspíš ani neví.
To je tou touhou stát se slavným YouTuberem. Pár lidem se to podařilo, tak teď všichni sdílí blbiny ze svého života a sází na lidskou zvědavost a debilitu, která by je mohla vynést na pomyslné výsluní.
Mně je to upřímně jedno. Ať si kdo chce točí, co chce, já se na takové věci nedívám. Ani na FB mě příliš nezajímají životy druhých, snad krom celebrit, ale tam mi stejně spíše jde víc o informaci "kdy vydá nové album" než že "se naučila péct makornky". :D

20 M. M. | 11. října 2016 v 19:44 | Reagovat

Souhlasím, takováto videa jsou ztráta času. Taky nechápu, že některý lidi tam moc soukromý věci.

21 Rogue Rogue | Web | 11. října 2016 v 21:11 | Reagovat

Absolutně jsem se s tímto fenoménem (a teď mám na mysli především youtubery, kteří se točí vždy a všude) neztotožnila a nemůžu pochopit, jak někdo MŮŽE (ba co více, chce!) dávat veřejnosti nahlížet to nejniternějších stránek svého soukromí.
Přestože mě osobně to nepřijde zvlášť zajímavé, dovedu pochopit "beuty" videa - jak se líčit či malovat, jakou kosmetiku používat a proč... Pokud se někdo zajímá nepřijde mi to špatné. Videa, ve kterých lidé ukazují své bydlení mi přijdou jako dobrá pozvánka pro zloděje, ale pokud se oprostíme od toho, že někteří lidé neuvažují čestně může to být hezká inspirace.
Ovšem natáčet tak soukromé věci jako je například porod (lhostejno, že porod samotný video nezachycuje) mi přijde skoro zvrácené, to ať se na mě nikdo nezlobí.

Přijde mi, že s tím jak je svět internetu otevřený a zdánlivě anonymní a bezbřehý lidé ztrácí zábrany a také soudnost. Stačí se podívat na sociální sítě, kam o sobě lidé nasdílí první poslední - od bydliště, přes telefonní číslo, zaměstnavatele atd. A ty zveřejňované fotografie? :-x Myslím, že si vůbec neuvědomují, jaké to může mít následky.

22 Luz Luz | 12. října 2016 v 22:33 | Reagovat

Mně celkem nevadí sdílet fotky (jen s přáteli teda, veřejně přístupné je nemám), hlavně dávám z cest nebo nějakých mimořádných událostí.
Ostatně když jsem venku, tak mě taky vidí spousta lidí a mohli by si mě i nafotit, kdyby chtěli.
Ale dělat reportáž bytu nebo obsahu tašky, to bych tedy taky nedělala, jednak to taky považuji za příliš soukromé, a ani na tom není nic zajímavého.

23 Van Van | Web | 15. října 2016 v 17:07 | Reagovat

Tohle je máklý. Fotky nebo natáčení z dovolené bych ještě pochopila, nějaký dobrý šot z oslavy taky, nafoti třeba pěknou novou kuchyni, která je opravdu pěkně sladěna se zbytkem místnosti, bych taky pochopila, jsem na fejsu na jedné stránce, která se jmenuje Inspirce našich domovů a tam se to podobnými fotkami jen hemží - ale otvírat šuflata? Ukazovat´, co kde mám uloženo? Případně i třeba dopisy nebo kupní smlouvy? takoví lidé by si zasloužili být vykradeni.
Na tvou poznámku, jestli nechat děti čelit později následkům svého jednání - od toho jsou tu rodiče, aby děti vedli a vychovávali. Že se to ne vždy podaří, je jiná věc, ale nemůžou nechat děti, aby si dělaly co chtěly, ani v tomto případě. Je něco jiného, když si holka nafotí kosmetický koutek, kde má nějaké šminky a laky na nehty, a když se nafotí v posteli v pyžámku nebo dokonce bez pyžámka. To samé by se obdobou dalo říct i o klucích.
O natáčení těhotenství pro youtube, až do porodu, včetně porodu, už jsem taky četla pár informací (a sledovat tahle videa mě vůbec nelákalo). To je exhibicionismus a fakt si nemyslím,že to potomek takové mámy později ocení. Spíš tipuji, že jí to jednou pořádně omlátí o hlavu. :-D Stejně jak neskutečný fotky mimin, která jsou pokaděná, sedící na hrnečku, nebo solidně poblinkaná. Ano, to mimina bývají, ale takové snímky se schovávají v rodině a nestrkají se na internet.
Však on se jim ten potomek později pomstí, to je jasná věc... :-D

24 Opica Opica | Web | 16. října 2016 v 9:37 | Reagovat

[9]: Kdyby to byl proces vedoucí k danému videu, úplně zlé by to nebylo :D ale myslím, že videa typu "co jsem celý den jedla" už jsou taky zabraná :/ :D. Nejšťastnější verzí jsou asi videorecepty :D na zlátnoucí dorty v troubě můžu koukat pořád, i na youtube.

25 Van Van | Web | 29. října 2016 v 11:08 | Reagovat

[24]: Haha, moje řeč - videa o vaření jsou jedny z nejkoukatelnějších :-D

26 Hrobárka Hrobárka | Web | 2. listopadu 2016 v 14:02 | Reagovat

:-D Ľudia sú neskonale blbí :-D

27 Xira Xira | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 14:06 | Reagovat

Je to smutný, že v dnešní době lidi ukazují úplně všechno..

28 Ananas Ananas | Web | 2. listopadu 2016 v 14:51 | Reagovat

[5]: No já jablka radši polykám v celku :-D Jinak skvělý článek!

29 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 14:52 | Reagovat

A úplně nejvíc mě dostává, když si byteček a soukromí natáčí někdo, kdo si nutně musel pořídit žaluzie, aby mu domů nikdo nekoukal :-)
Já bydlím v přízemí a závěs mají jen holčičky, s oknem do ulice.
V kuchyni se nic neděje, obývák je přeci jen o maličko výš a v ložnici vlastně vůbec nesvítíme :-)
U všech fotek dávám pozor, co všechno je v záběru a to i ve chvíli, kdy si je fotím sama pro sebe :-)
No potěš koště, život na veřejnosti...

30 hedd hedd | Web | 2. listopadu 2016 v 16:18 | Reagovat

Konečně super článek k této tematice!
Taky nechápu, co lidi maj z neustálého vystavování se světu, ale asi ej to o sebevědomí, chtějí vidět, že o ně má někdo zájem, že se o ně někdo zajímá... A tak dělají první poslední, aby se zavděčili.

31 Anchor v roli studentky filozofie Anchor v roli studentky filozofie | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 16:31 | Reagovat

Umím si představit, že by mě jakožto zvědavého člověka u oblíbené youtuberky zaujala roomtour, what's in my bag i co má v šuplících, pokud by to měla doma hezký. :D Jinak na těhotenská videa zatím nekoukám a plně souhlasím s tím, že není moudré zveřejňovat určitá videa s dětmi. Get in bed with us taky nemusím vidět. :D

Sledování na FB jsem ošéfovala už dávno, stejně jako různé úrovně soukromí u jednotlivých příspěvků (hmmm, že bych to ještě zpřísnila? :D). Na Instagram stejně jako na Snapchat nic nedávám, ale na FB si občas vzpomenu. Jinak kromě tohoto nového blogu mám ještě osobní, na který už podle přídavného jména lifruju osobní věci. Těším se totiž na případné (snad pozitivně laděné) komentáře a pamatuju na ty, kteří jsou stejně zvědaví jako já! :D

32 Heaven Heaven | Web | 2. listopadu 2016 v 16:48 | Reagovat

Takoví lidé jsou naprosto šílení a bez jakéhokoliv pudu sebezáchovy. Chápu, že děti tomu ještě nerozumí, ale ty dospělí ženský? Sdílet až takhle svoje soukromí a být dobrovolně na široké veřejnosti. Celebritám vadí, když je sledují paparazzi a oni dělají paparazzi sami sobě. Podle názvu jsem tušila, že existují videa o raní rutině a prohlížení vntřku kabelek, ale kdo na to proboha kouká? Abych 10 minut sledovala, jak mi nějaká holka ukazuje obsah své tašky? 8-O Jsem taky zvědaví člověk, ale tohle je opravdu přehnané.

33 M. M. | 2. listopadu 2016 v 17:44 | Reagovat

Teda já nevím... Mě taková videa vůbec nezajímají, a proto jsem na ně nikdy ani narazila. Ale přijde mi, že tebe asi trochu jo, když ses na přes veškerý nezájem podívala. ^^

34 Lucia Lucia | Web | 2. listopadu 2016 v 18:22 | Reagovat

Tomuto príspevku rozhodne nechýba zhrnutie aktuálnej problematiky ľudstva a ani dostatočná dávka humoru.

Ja tieto videá nesledujem, väčšinou ani na Youtube ako takom nevyhľadávam nič iné, než hudbu. Keď už ale na niečo narazím, väčšinou sú to všemožné reakcie, kde človek reaguje koľkokrát aj na záznam zo svojho narodenia, na to, ako na neho reagovali iní a ktovie, čo ešte. Inak celkovo sociálnym sieťam neholdujem, nesnažím sa zavesiť vyslovene celý môj život na obdiv iných - koľkokrát aj cudzích! - ľudí.

35 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 2. listopadu 2016 v 20:03 | Reagovat

Upřímně tohle probíhá i na blozích, takové ty chlubící se články o tom, co jsem si koupila do školy, co jsem nakoupila při návštěvě obchodního centra, co jsem si přivezla z dovolené apod.
Prostě se na nás valí informační přetížení, to je vše.
Z těch videjíček o miminách se mi dělá nevolno, to je tak, aby to někdo vzal přesunul na pedofilní porno stránky a zneužití dítěte je na světě díky samotným rodičům, kteří jej měli chránit.
Nechápu, proč někdo točí i porody (ano i taková videa jsou), vždyť to je to nejinternější, co může být.
Fotografie a videa malých dětí patří snad jen rodině, proč by to mě vědět celý svět?

36 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 2. listopadu 2016 v 21:44 | Reagovat

Otázka je, jestli ti lidé vážně ukazují své soukromí. Typicky třeba u ukazování obsahu kabelky - ve skutečnosti neukazují, co mají v kabelce (včetně bince), ale ukazují, co by v té kabelce bylo, kdyby ji každý den bylo potřeba někomu ukazovat. :D

37 berenikkqa berenikkqa | 2. listopadu 2016 v 22:11 | Reagovat

Nejsem nějaká přehnaná ale vše má své meze. Nepostuju fotky b lízkosti mého domu, nefotím drahé věci, nefotím se ve spodním prádle apod. :-D

38 Jana Jana | E-mail | Web | 3. listopadu 2016 v 14:06 | Reagovat

Jůůůů! Díky za inspiraci na dlouhé večery :)

39 Silwiniel Silwiniel | Web | 3. listopadu 2016 v 16:43 | Reagovat

[36]: Tak to máš nejspíš pravdu!

[38]: No, myslím, že dlouhé večery se dají trávit mnohem lepším způsobem :D

40 antizena antizena | Web | 4. listopadu 2016 v 18:47 | Reagovat

Nechť se každej zlobí jak chce, ale blogování je buď vkusnej náhled do něčeho, nebo trapárna. Tím myslím hlavně ty globální trendy - co je v kabelce, pálivý korejský nudle, různé další čelenč, úklid pokoje, co jsem dostala k Vánocům, nákupní hauly apod.
Je to tak nějak ...jako jo fajn bohatý dvacítky ukážou věci od YSL nebo Blahnika apod., ale ty dětský videa jsou na ranu a já osobně nepotřebuju vědět, co zas nahraje Péťa za nový rady ke rtěnkám apod.... já sleduju životní vlogy třeba bubz apod. a to mi dá víc než něčí dvanáctiletej pokojíček nebo hra na Cuky a LUky :)

41 antizena antizena | Web | 4. listopadu 2016 v 18:48 | Reagovat

Jo a chtěla jsem říct, že já sama - debil jsem  zrovna před pár dny narazila ohledně soukromí. Dovolila jsem se mezi neznámými saněmi vylít z pocitů a otázat se na něco, a dopadla jsem zle ... takže nedoporučuju cokoli sdílet nebo otevírat se na fcb nebo v diskuzích.... :-x

42 Wer. Wer. | 23. listopadu 2016 v 20:55 | Reagovat

Silwiniel, já tě miluju! :-D To byl naprosto úžasný článek, vtipně okomentovaná hloupost a povrchnost dnešní doby a jejích trendů...o spoustě moderních věcí nemám ani páru, jak zjišťuji. A konečně začínám chápat, proč jsem pro mnohé čtenáře tak neatraktivní....Děkuji! Po nějaké době jsem se zase upřímně zasmála...

43 M. M. | 16. ledna 2017 v 22:43 | Reagovat

[28]::DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

44 Aredhel Aredhel | Web | 24. února 2017 v 19:00 | Reagovat

Anakin! Tak to si děcko vážně nezasloužilo... :-D
Co jsou o sobě lidi schopní prozradit, aby získali pozornost druhých, tak nad tím zůstává rozum stát. Jako by o tom vůbec nepřemýšleli. Ale ještě víc mě zaráží, že to lidi vážně sledují. Koho proboha zajímá, co má paní Tereza v kabelce a náhodná puberťačka za aplikace na iphonu?? Jsou to jenom aplikace!!! Kdo, kromě zlodějů, čekajících na příležitost, by to dobrovolně a se zaujetím sledoval??
S těmi dětmi naprosto souhlasím - kdybych já zjistila, že rodiče dali nějaké video se mnou jako dítětem na internet, asi bych to nesla špatně...

45 Radka Radka | Web | 28. února 2017 v 9:27 | Reagovat

Zajímavé postřehy :D Přiznávám, že na pár morning routines jsem se podívala, protože jsem hledala způsob, jak si to ráno zefektivnit a zrychlit, většinou jsou ta videa ale dost nerealistická, příliš perfektní a zjistila jsem, že moje ráno je vlastně ještě celkem efektivní. Možná se budu inspirovat i nějakými těmi videi o pokojíčcích :D, nevěděla jsem, že taková se točí.
K tomu podle mě tahle videa slouží, k inspiraci. Ale možná že o trochu mladší generaci v pubertálním věku taky ke chlubení a potřebě předvádět se, což už tak pozitivní není. Já nemám potřebu vystavovat své soukromí a už jenom vystupovat pod vlastním jménem a mít na blogu svou fotku je dost, na facebook nepřidávám fotky svého jídla či pokoje, spíš sdílím myšlenky, které mě zaujaly na jiných stránkách.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama